هیچ واحد صنفی را پلمب نکرده‌ایم

بازرسی‌ها همزمان با شروع رمضان و بازگشایی مدارس تشدید می‌شود

رییس سازمان بازرگانی استان تهران با تشریح عملکرد این سازمان در زمینه بازرسی از واحدها در سه ماه اول سال‌جاری از ۲۷۰هزار بازرسی در این مدت، بررسی شکایات در کمتر از ۳۰ دقیقه از طریق سامانه ۱۲۴، ۱۷۰۰مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، ۱۵میلیارد ریال جریمه شدن واحدهای تولیدی متخلف، تشدید بازرسی‌ها همزمان با شروع ماه رمضان و بازگشایی مدارس خبر داد و با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار عنوان کرد که در این مدت، سازمان بازرگانی تهران واحدی را پلمب نکرده است. علی موسوی ـ رییس سازمان بازرگانی استان تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بازرسی از واحدها در سه ماه اول امسال اظهار داشت: با حمایت‌های سازمان حمایت و تعامل و همکاری مجامع امور صنفی استان تهران واحدهای بازرسی اصناف فعال شد و به همین دلیل ما بخشی از بازرسی‌ها را به آنها واگذار کردیم.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ بازرس به بازرس‌های موجود اضافه شد و در حال حاضر ۸۰۰ بازرس در استان تهران فعال هستند و این تعداد جدای از بازرسان اتحادیه‌ها فعالیت دارند.

۲۷۰هزار بازرسی در سه ماه اول امسال

موسوی با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی در استان تهران افزود: در سه ماه ابتدای امسال ۲۷۰هزار مورد بازرسی در استان تهران انجام شد که از این موارد ۵۰هزار مورد منجر به تشکیل پرونده شد و با حمایت‌های مطلوبی که صورت گرفت سامانه ۱۲۴ نیز در همین مدت ۲۵هزار شکایت را دریافت کرد.

رییس سازمان بازرگانی استان تهران اضافه کرد: هم‌اکنون در نقاط مختلف تهران به صورت منطقه‌ای بازرسین مستقر هستند که بعد از ثبت شکایات، در تیم‌های دو نفره بلافاصله به واحد مربوطه مراجعه می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده خواهند داد.

هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی

موسوی در خصوص بازرسی واحدهای تولیدی عنوان کرد: در سه ماه ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی صورت گرفت که از این تعداد ۸۰۰ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شد و این پرونده‌ها در دادگاه‌ها و تعزیرات بررسی شده و واحدهای متخلف طی ۳ ماه ابتدای سال‌جاری ۱۵میلیارد ریال جریمه شدند. وی با عنوان اینکه در گروه مواد غذایی بیشترین تخلف صورت گرفته است، در پاسخ به این سوال که در این مدت چه مقدار واحد پلمب شده است؟ اظهار کرد: پلمب به شرایط خاص و طی مراحل قانونی نیاز دارد، یعنی بنابراین با یک مرتبه تخلف واحدی پلمب نمی‌شود. واحدهایی که پلمب می‌شوند بحث‌های مربوط به اشکالات و تخلفات تولیدی، قیمتی و گاهی نیز بحث‌های دیگر مانند اماکن دارند.

سازمان بازرگانی تهران واحدی را پلمب نکرده است

رییس سازمان بازرگانی استان تهران با تاکید بر اینکه سعی بر پیشگیری تا پلمب بوده است، بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال ۸۸ از ناحیه این سازمان واحدی به دلیل گران‌فروشی یا رعایت نکردن حقوق مصرف‌کننده، پلمب نشده، ممکن است بعضی از واحدها به دلیل بحث‌های دیگر پلمب شده باشند که ما در آن مورد نیز آماری نداریم؛ اما ما واحدی را به دلیل گران‌فروشی یا رعایت نکردن حقوق مصرف‌کننده پلمب نکردیم.

تشدید بازرسی‌ها همزمان با شروع رمضان و بازگشایی مدارس

وی در ادامه اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و شروع ماه رمضان بحث تشدید بازرسی را خواهیم داشت و از واحدهای بازرسی، واحدهای صنعتی، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی نیز کمک می‌گیریم. رییس سازمان بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که علاوه بر افزایش بازرسی‌ها، جرائم نیز افزایش خواهند یافت؟ گفت: جرائم قانون دارند و دستورالعملی برای آنها در نظر گرفته شده است ولی ما وعده بیشتر شدن نظارت‌ها، رسیدگی به موقع و مختومه کردن پرونده‌ها را می‌توانیم بدهیم.

وی ادامه داد: همزمان با بازگشایی مدارس، بحث باز مهندسی بازرسی را نیز خواهیم داشت که در بحث اصلاح فرآیند بازرسی اصل را بر پیشگیری تا پیگیری می‌گذاریم.