فارنت: یکی از معضلات کنونی تولیدکنندگان گوشی‏های هوشمند با توجه به افزایش روزافزون قدرت تراشه‏های موبایلی در کنار به‌کارگیری نمایشگرهایی با وضوح QHD یا ۴K عمر شارژ کم باتری‏های لیتیومی است. هرچند طی چند سال اخیر پژوهشگران متعددی در راستای تولید باتری‏های لیتیوم ایر قدم‏هایی برداشته‏اند با این حال به نظر می‏رسد سونی در پی به‌کارگیری باتری‏های سولفوری در محصولات آینده خود است.

بر کسی پوشیده نیست که گوشی اکسپریا زد ۵ کامپکت باوجود جثه کوچکش قابلیت‏های بسیاری دارد زیرا اکثر قطعات سخت‏افزاری آن همانند تجهیزات اکسپریا زد ۵ و زد ۵ کامپکت هستند. در بحث عمر شارژ باتری نیز اکسپریا زد ۵ کامپکت که به باتری ۲۷۰۰۰ میلی‏آمپر ساعتی مجهز شده عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و به جرات می‏توان گفت در بین همنوعان اندرویدی خود رقیب ندارد. فناوری مورد استفاده در ساخت باتری گوشی‏های هوشمند یکی از معدود حوزه‏هایی است که طی چند سال اخیر آن‏طور که باید همپا با سایر قسمت‏ها پیشرفت نکرده و با روند فعلی می‏توان پیش‏بینی کرد که طی چند سال آینده با همه‏گیر شدن استفاده از پنل‌های ۴K یا ۵K در گوشی‏های هوشمند عمر شارژ باتری این محصولات به یک روز بیشتر قد ندهد.

از این رو شرکت سونی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ استفاده از باتری‏های سولفوری که ۴۰ درصد عمر شارژ باتری‏های کنونی را افزایش می‏دهد در راستای کاری خود قرار دهد. تا پیش از این تصور می‏شد به‌کارگیری سولفور به جای لیتیوم می‏تواند باعث حل شدن الکترودهای باتری شود با این حال به نظر می‏رسد مهندسان سونی بر این مشکل چیره شده‏اند.نکته دیگر اینکه به‌کارگیری سولفور به جای لیتیوم علاوه‌بر افزایش ظرفیت۴۰ درصدی عمر شارژ، کاهش ۳۰ درصدی فضای اشغال‌شده را هم در پی دارد و این همان قابلیتی است که می‏تواند تولیدکنندگان گوشی‏های هوشمند باریک را به سمت خود جذب کند. در حال حاضر این شرکت ژاپنی از فروش سنسور دوربین گوشی‏های هوشمند همه ساله درآمد قابل‌توجهی کسب می‏کند.