عرضه ویندوز ۱۰مجازی برای توسعه مرورگر Edge

همکاران سیستم: مایکروسافت روش جدیدی برای مدیران سایت ارائه کرد تا از این طریق بتوانند پیش از به‏روزرسانی ویندوز ۱۰، میزان سازگاری وب‏سایت خود را با این سیستم‏عامل مشخص کنند.

مرورگر اینترنتی Microsoft Edge که جایگزینی برای Internet Explorer محسوب می‏شود، مدت زیادی نیست که در بازار جهانی مورد استفاده قرار می‏گیرد و البته مرورگر IE ۱۱ در کنار نرم‏افزار جدید به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ ارائه شده است.

سایت اینترنتی Microsoft Edge Dev که از امروز نسخه بتای آن حذف شده است، هم‏اکنون به رایانه‏های مجازی امکان می‏دهد ویندوز ۱۰ را در یک فضای خودکار با قابلیت سریع‏تر به‏روزرسانی و گزینه لازم برای ماشین‏های مجازی (VM) از جمله باکس‏های Vagrant و QEMU اجرا کنند. همچنین گفته شده است پس از گذشت مدتی کاربران می‏توانند Azure Remote App VM را هم مورد استفاده قرار دهند.

مایکروسافت برای تقویت مرورگر Edge همچنان تلاش می‏کند که البته این مرورگر اینترنتی تکامل یافته به عنوان بخشی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ به دست کاربران می‏رسد. حذف حفره‏های امنیتی برای نشانه‏گذاری هرچه دقیق‏تر و سازگاری با فناوری‏های کمکی از جمله اقدامات مایکروسافت برای ارتقای این مرورگر اینترنتی بوده است. به همین منظور تعداد زیادی پیش‏نمایش آزمایشی روی GitHub منتشر شده است. اینها سرانجام در سایت اینترنتی مخصوص مدیران وب‏سایت‏ها ارائه می‏شوند که البته هم‏اکنون به صورت متن‏باز عرضه شده‏اند. مرورگر Microsoft Edge اواخر سال گذشته در قالب طرحی با نام Project Spartan معرفی شد و سرانجام مایکروسافت در آوریل امسال آن را به صورت رسمی با نام Edge معرفی کرد.