از آنجا که بازار تبلت‏ها همچنان پررونق است، روزانه مدل‏های متنوعی در آن عرضه می‏شوند. در این میان مدل‏های متفاوت با امکانات مختلف طرفداران بیشتری هم در بازار پیدا می‏کنند. در همین رابطه شرکت Getac که سابقه دیرینه‏ای در طراحی و ساخت کامپیوترهای جان‏سخت دارد، به تازگی از یک تبلت ویندوزی رونمایی کرده که مناسب افرادی است که در محیط‏های پر خطر کار می‏کنند.

به گزارش فارنت، به گفته شرکت سازنده، این تبلت ویندوزی که با نام T۸۰۰-Ex شناخته می‏شود، برای کار در شرایط و محیط‏های خطرناک طراحی شده است؛ این محصول ضدآب، ضدگردوغبار و با کمی اعتماد به نفس ضدانفجار است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Getac، تبلت جان‏سخت T۸۰۰-Ex به هدف استفاده در هنگام بازرسی از خط لوله فشارقوی یا عملیات تعمیر و نگهداری در صنایع پتروشیمی، صنایع دارویی و چاه‏های نفت و گاز طراحی شده است. این محصول توانسته گواهینامه ضدآب MIL-STD-۸۱۰G و IP۶۵ را دریافت کند، از این رو توانایی مقاومت در برابر ترشح آب‏های سطحی، گردوغبار و همچنین ضربه‌های احتمالی را دارد؛ با این حال قابلیت اصلی این محصول دارا بودن امتیاز ATEX Zone ۲ و Zone ۲۲ است.

ATEX یک گواهینامه اروپایی برای تجهیزات مقاوم در برابر انفجار است. از این‌رو با خیال آسوده می‏توان از تبلت T۸۰۰-Ex در مکان‏هایی که مواد قابل اشتعال وجود دارد و یک جرقه کوچک می‏تواند باعث بروز حادثه شود استفاده کرد. از آنجا که اتصال یا قطع کار دستگاه‏های الکترونیکی در نواحی که از ترکیبات انفجاری استفاده شده می‏تواند خطرآفرین باشد، پورت‏های ورودی و خروجی این تبلت همگی به‌صورت وایرلس طراحی شده و در آن از بلوتوث ۴.۰، ۸۰۲.۱۱ac و فناوری آنتن سه‏بعدی برای ایجاد ارتباط پایدار استفاده شده؛ این دستگاه همچنین از سیم‌کارت با قابلیت اتصال به LTE پشتیبانی می‏کند.

T۸۰۰-Ex حدودا ۹۱۵ گرم وزن داشته و از صفحه‏نمایشی ۱/ ۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‏دی بهره می‏برد و قلب آن را پردازنده چهار هسته‏ای N۳۵۳۰ با کلاک فرکانس ۶/ ۲ گیگاهرتز به تپش درخواهد آورد. این محصول همچنین قابلیت نصب ویندوز ۸ و ۷ را دارا است، البته امکان ارتقا به ویندوز ۱۰ نیز در آن تعبیه شده است. عمر شارژ باتری تبلت T۸۰۰-Ex با یک ماژول پشتیبان حدود ۱۶ ساعت اعلام شده و اسکنر بارکدخوان ۱D/ ۲D نیز به‌عنوان لوازم جانبی در کنار آن عرضه می‏شود. به گفته شرکت سازنده این محصول هم‏اکنون در کشورهای آلمان، ایتالیا و استرالیا با قیمت ۲۶۲۰ دلاری قابل خرید است.