(Second Cycle Selection Day) برای حضور در چرخه دوم شتاب‌دهنده «آواتک» توسط هیات داوران ارزشیابی و انتخاب شدند. در رویدادی که با حضور بیش از صد فعال استارت‌آپی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در «آواتک» برگزار شد ۱۶ تیم استارت‌آپی طی ۸ دقیقه به معرفی و پاسخ به پرسش‌های حاضران پرداختند. در پایان این رویداد داورانی متشکل از مربیان و سرمایه‌گذاران، ۱۰تیم را برای ورود به دومین چرخه آواتک انتخاب کردند.

تیم‌های« دیمانا»، «اسمارتبین»، «بیتوام»، « نیکپرینت»، «اسپورت‌آپ»، «کورتادو»، «رایان افزار کبیر»، «پروانه»، «رنگینتر» و «ناملیک» تیم‌های منتخب دور دوم آواتک هستند.

به گفته محسن ملایری، مدیرعامل آواتک تیم‌های منتخب برای مدت چهارماه از خدمات این شتاب‌دهنده شامل فضای کاری، مشاوره مربیان و سرمایه‌گذاری معادل ۲۵ میلیون تومان در ازای ۱۵ درصد از سهام خود بهره‌مند می‌شوند.

محسن ملایری گفت: ۲۲۰ تیم برای حضور در چرخه دوم شتاب‌دهنده آواتک ثبت‌نام کردند که از آن میان ۱۶ تیم به این مرحله رسیدند و ایده و کسب‌و‌کار خود را برای داوران و سرمایه‌گذاران ارائه کردند.

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا گفت: «جنبش استارت‌آپی که در ایران آغاز شده با ایجاد موج بزرگی از ارزش‌آفرینی، فلات ایران را به سیلیکون ولی تبدیل می‌کند.»

سعید رحمانی با اشاره به فرصت‌های پیش‌رو پس از ورود نسل سوم و چهارم موبایل به کشور گفت: حضور کارآفرینان بستری قوی برای استارت‌آپ‌ها شکل داده و با شکل‌گیری کانون کارآفرینی و برگزاری ۳۹ استارت‌آپ ویکند رکورد بی‌نظیری برای ایران رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا با بیان اینکه اکوسیستم استارت‌آپی ایران جای خود را در دنیا باز می‌کند به شرکت «دیجی‌کالا» اشاره کرد که هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بهترین استارت‌آپ‌های جهان معرفی می‌شود و پیش‌بینی کرد موج استارت‌آپی ایران در سال ۱۴۰۰ به اوج خود خواهد رسید و این پدیده مشابه اتفاقی است که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ در آمریکا رخ داد.

رحمانی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی یک استارت‌آپ در ایران آسان نیست، گفت: «مکان و سرمایه را همه می‌توانند فراهم کنند اما مهم‌ترین عامل موفقیت شتاب‌دهنده‌هایی چون آواتک در داشتن مربیان و ارزش‌آفرینان موفق داخلی است که به خصوص خود این مسیر را طی کرده‌اند.»