رایورز: مایکروسافت ۲۰ شرکت توسعه‏دهنده نرم‏افزاری جدید در سراسر جهان را به لیست مراکز تولید ابزارهای کاربردی مجموعه نرم‏افزاری Office برای دستگاه‏های موبایلی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اضافه کرد. این شرکت‌ها هم‏اکنون قرارداد خود را با مایکروسافت نهایی کردند و از صاحب‏نام‏ترین آنها می‏توان به ال‏جی و سونی اشاره کرد. البته بسیاری از این شرکت‌های توسعه‏دهنده نرم‏افزاری به صورت محلی کار می‏کنند که ازجمله آنها می‏توان به موارد زیر اشاره کرد: شرکت Cube در آلمان، شرکت DL در چین، ‏شرکت General Procurement در برزیل، شرکت Grupo Nucleo در آمریکا، شرکت Ionik GMBH در مکزیک، شرکت Teclast در خاورمیانه و...

مقامات ارشد مایکروسافت اعلام کردند که این شرکت هم‏اکنون ۳۱ شریک جهانی دارد که به کمک آنها به صورت پیش‏فرض نرم‏افزارهای Word، Excel، PowerPoint، OneNote، OneDrive و Skype را روی رایانه‏های لوحی ارائه می‏دهد. این ابزارها و خدمات هم‏اکنون در تبلت‏های ال‏جی و سونی ارائه می‏شوند و حتی تبلت Xperia Z۴ که به‌تازگی ارائه شده است نیز محصولات یاد شده را به صورت پیش‏فرض در اختیار کاربران می‏گذارد.

مایکروسافت اعلام کرد که قراردادهای مشابه برای توسعه ابزارهای خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را با شرکت‌های سامسونگ، دل، Pegatron و هشت شرکت سخت‏افزاری دیگر منعقد کرده است.

همکاری مایکروسافت با ۲۰ شرکت اندرویدی برای توسعه Office