غیر فعال شدن سیستم رمزگذاری  Office 365

همکاران سیستم: زمانی که مایکروسافت سیستم رمزگذاری برای مجموعه نرم‏افزاری Office ۳۶۵ را ماه نوامبر معرفی کرد، این امکان به عنوان یک قابلیت مزاحم و دست‏وپاگیر معرفی شد. زیرا کاربرانی که پیام‏های رمزگذاری شده را بر اساس آن دریافت می‏کردند، باید وارد حساب کاربری خود در سیستم مایکروسافت می‏شدند تا بتوانند آنها را به زبان قابل فهم تبدیل کنند. به گزارش وب‌سایت Techworld این قابلیت در شرایطی مفید و کارآمد بود که یک کاربر در سیستم مایکروسافت حساب کاربری داشته باشد، اما دیگران مجبور بودند برای حل این مشکل یک حساب کاربری مایکروسافتی باز کنند تا بتوانند متن پیام‏های رمزگذاری شده را در اختیار بگیرند.

گفته می‏شود از زمانی که مایکروسافت این قابلیت ‏را راه‏اندازی کرد هیچ یک از کاربران آن روی کره خاکی از سرویس مذکور استقبال نکرد و غول نر‏م‏افزاری جهان سرانجام تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد. با این توضیح، هم‏اکنون آن دسته از کاربرانی که حساب کاربری مایکروسافت را در اختیار ندارند یا اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را وارد نکرده‏اند، می‏توانند با وارد کردن رمز عبوری که مایکروسافت به ایمیل آنها ارسال می‏کند متن پیام‏های رمزگذاری شده را در اختیار بگیرند.

با این اتفاق، ‏هر یک از کاربران ۱۵ دقیقه زمان دارند رمز عبوری را که مایکروسافت برای آنها ارسال کرده است مورد استفاده قرار دهند و از این طریق بتوانند پیام‏های دریافتی را رمزنگاری کنند.

«شوبیت ساهای» یکی از مدیران تولید مرکز Office ۳۶۵ روی وبلاگ رسمی مایکروسافت نوشت: «با تغییرات جدید شما به راحتی می‏توانید به پیام دریافتی خود پاسخ دهید یا آن را برای کاربر دیگر بفرستید. تمام اقداماتی که در این زمینه انجام می‏دهید رمزگذاری می‏شود.» مایکروسافت در اقدام تازه خود Office ۳۶۵ Message Encryption را جایگزین Exchange Hosted Encryption کرده است که ماه فوریه در اختیار کاربران قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیون پست الکترونیکی برمبنای آن ارسال شده

است.