احتمال تقسیم اچ‌پی به دو شرکت جداگانه

خبرگزاری فارس: منابع خبری از تقسیم شدن شرکت اچ‌پی به دو بخش جداگانه خبر می‌دهند. یکی از این بخش‌ها روی ساخت رایانه و چاپگر و دیگری بر ارائه خدمات و سخت‌افزارها به موسسات تجاری متمرکز می‌شود. به گزارش تک رادار، پس از تقسیم اچ‌پی به دو بخش، مگ ویتمن ریاست واحد ساخت رایانه‌های شخصی و چاپگر را بر عهده می‌گیرد. او در عین حال مدیرعامل شرکت ارائه‌دهنده خدمات تجاری هم خواهد بود. مدیر عاملی بخش اول هم بر عهده دیون ویزلر خواهد بود که هم‌‌اکنون معاون واحد سیستم‌های رایانه‌ای و چاپگرها است. پاتریشیا روسو هم قرار است ریاست واحد خدمات و سخت‌افزارهای تجاری را بر عهده بگیرد.

در این میان سوال اصلی این است که چرا قرار است اچ‌پی به دو بخش جداگانه تقسیم شود. این اولین بار نیست که اخباری از این دست منتشر می‌شود. اولین بار بعد از خرید شرکت Autonomy توسط اچ‌پی بود که خبر جدا شدن واحد تولید رایانه‌های شخصی از آن منتشر شد. اچ‌پی سپس تحت مدیریت ویتمن از نو سازماندهی شد و واحد ساخت رایانه‌های شخصی و چاپگرها در هم ادغام شدند.

این شرکت برای کاهش هزینه‌ها ماه‌ها تلاش کرد تا برخی واحدهای خود و از جمله واحدهای ساخت رایانه‌های شخصی و خدمات تجاری‌اش را به فروش برساند، اما هیچ مشتری مناسبی پیدا نکرد. هر چند پیشنهاداتی از سوی آی‌بی‌ام، دل و لنوو و دو شرکت هندی دریافت کرد، بی‌نتیجه ماندن این تلاش‌ها باعث شده اچ‌پی برای حل مشکلات گسترده مالی و صرفه‌جویی، این روش را در پیش بگیرد و این احتمال هم وجود دارد که در آینده شاهد کاهش نیروهای کاری آن نیز باشیم.