فناوری‌های طلایی و الماس نشان

خبرگزاری مهر: مدتی است گجت‌های متفاوتی با قیمت‌های چند میلیون دلاری وارد بازار جهانی کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال شده‌اند که توجه کاربران را به خود جلب کرده‌اند. البته این ابزارهای دیجیتالی که اکثرا جواهر نشان هستند در بازار ایران به‌طور سفارشی وارد می‌شوند، اما در هر حال مخاطبان خاص و کاربران ویژه ایرانی پای این گجت‌ها را به بازار کامپیوتر ایران باز کرده‌اند. ابزارهای دیجیتالی که در این قسمت به معرفی برخی از آنها پرداخته‌ایم. آی‌فون با روکش طلا - ۱۵ میلیون دلار

آی‌فون ۵ از طلا و الماس ساخته شده است تا گران‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند جهان لقب بگیرد. پوشش خارجی این گوشی از طلای ۲۴ عیار بوده و ساخته دست است. دکمه صفحه اصلی این گوشی از الماس ۲۶ قیراط سیاه است. لوگوی اپل و گوشه‌های این گوشی هوشمند از الماس سفید ساخته شده است.

آی‌پد ۲ طلایی تاریخی-۸/۷ میلیون دلار

قاب رویی این آی‌پد از جنس سنگ قدیمی ۷۵ میلیون ساله Ammolite است.این سنگ، نایاب‌ترین سنگ جواهر کره زمین نام گرفته است. این گوشی دارای عجایب دیگری نیز هست، در ساخت این آی‌پد از استخوان دایناسور ۶۵ میلیون سال پیش و از گونه T-Rex استفاده شده است. این گجت با ۵۳ الماس بی‌عیب و نقص روکش شده است.

اسپیکر Hart Audio D&W- ۷/۴ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین اسپیکر دنیا توسط شرکت Hart Audio D&W در سال ۲۰۱۲ میلادی ساخته شد. از این اسپیکر طلایی تنها یک جفت ساخته شده و با طلای ۱۸ عیار روکش شده است.

آی‌پد طلایی-۲/۱ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین آی‌پد دنیا با ۱ کیلوگرم طلای ۱۸ عیار و ۳۰۰ قیراط الماس روکش شده است.

کنسول بازی طلایی-۴۹۷ هزار دلار

در ساخت بدنه این کنسول بازی ۲۵۰۰ گرم طلای ۲۲ عیار به‌کار رفته و در قسمت روی دستگاه نیز قطعات الماس به‌کار رفته است.

پلی استیشن طلایی- ۳۳۱ هزار دلار

این کنسول بازی ژاپنی با ۱۶۰۰ گرم طلای ۲۲ عیار روکش شده است. دیسک‌های نوری این دستگاه شامل ۵۸ قطعه الماس با وزن ۵/۰ قیراط است.