دنیای‌اقتصاد: شرکت HP به تازگی یک تبلت هیبریدی را به عنوان رقیبی جدی برای تبلت Surface Pro ۳ شرکت مایکروسافت که یکی از بهترین تبلت‌های هیبریدی یا تبدیل‌شدنی بازار است، معرفی کرده است. در واقع تولیدکنندگان در سال‌های اخیر و با ورود تبلت‌های ویندوزی به بازار، تمایل زیادی به طراحی و تولید تبلت‌های ترکیبی یا هیبریدی پیدا کرده‌اند. تبلت هیبریدی جدید HP با مدل Pro x۲ ۶۱۲ به بازار معرفی شده است و از یک قلم دیجیتالی هم بهره می‌برد. تبلت- لپ‌تاپ هیبریدی جدید HP مبتنی بر نسخه کامل ویندوز ۸.۱ بوده و مانند Surface Pro ۳ مجهز به یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی است. این تبلت از پردازنده‌های ویژه Intel برای اولترابوک‌ها بهره می‌برد و صفحه کلید جداشدنی آن در برابر نفوذ مایعات مقاوم است. نور پس‌زمینه این صفحه کلید هم امکان کار با آن را در شرایط نور کم و محیط‌های تاریک برای کاربرانش فراهم می‌کند. این صفحه کلید همچنین دارای یک باتری داخلی است که با اتصال آن به تبلت بر طول عمر باتری کلی سیستم می‌افزاید. در همین راستا HP مدعی است که باتری این محصول در حالت لپ‌تاپ طول عمری برابر ۱۴ ساعت دارد. این محصول در حالت تبلت از قلم دیجیتال Wacom پشتیبانی می‌کند؛ همان تکنولوژی‌ای که مایکروسافت در نسل قبلی تبلت‌های

Surface Pro خودش از آن استفاده می‌کرد. درSurface Pro ۳ اما مایکروسافت ترجیح داده است به جای قلم دیجیتال Wacom از تکنولوژی N-Trig استفاده کند. داکت کیبورد تبلت Pro x۲ ۶۱۲ دارای خروجی VGA، DisplayPort، اترنت، اسلات کارت حافظه SD و دو پورت USB ۳.۰ است و خود تبلت هم دارای اسلات کارت حافظه microSD و شکاف مخصوص قرار گرفتن قلم دیجیتال است.

از آنجایی که شرکت HP این لپ‌تاپ- تبلت هیبریدی را با هدف کاربران تجاری و شرکتی معرفی کرده است، این محصول از کارت‌خوان Smart Card و TPM هم پشتیبانی می‌کند و همچنین کاربران می‌توانند به میل خود نسخه مجهز به اسکنر اثر انگشت آن را هم تهیه کنند. از نظر مشخصات سخت‌افزاری نسخه‌های مختلف تبلت هیبریدی جدید HP مجهز به پردازنده Core i۳ یا Core ۵ و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایت خواهند شد. اما مهم‌ترین تفاوت بین Pro ×۲ ۶۱۲ و Surface Pro ۳ مربوط به صفحه نمایش آنها است. تبلت جدید HP با وجود اینکه از صفحه نمایش ۱۲ اینچی بهره می‌برد، اما وضوح تصویر آن کمتر از رقیب خودش و برابر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است که البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر این تبلت را با نمایشگر full HD بخرد. علاوه‌بر اینها بد نیست بدانید که شرکت HP برای کاربرانی که وزن دستگاه برایشان اهمیت زیادی دارد یک داکت صفحه کلید سبک‌تر و باریک‌تر را که فاقد باتری داخلی است هم تولید کرده است. با این همه اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه این تبلت هیبریدی اعلام و منتشر نشده است.