ایتنا: شرکت گوگل قصد دارد با بازنشسته کردن Nexus، سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کند که با نام Android Silver شناخته می‌شود. شرکت گوگل که با تولید سری محصولات Nexus در بازار سخت‌افزار هم حضور داشت، تصمیم گرفته است تولید این سری از محصولات خود را به پایان برساند و Nexus را برای علاقه‌مندان به نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی همراه به یک خاطره تبدیل کند. به گزارش «ایتنا» از رایورز، مرکز خبری evleaks در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که گوگل طی سال جاری میلادی آخرین فرزند از خانواده بزرگ Nexus را وارد بازار می‌کند و پس از آن برای همیشه تولید این محصولات را کنار می‌گذارد.

شرکت گوگل قصد دارد با بازنشسته‌کردن Nexus، سری جدیدی از محصولات خود را معرفی کند که با نام Android Silver شناخته می‌شود.

منابع آگاه اعلام کردند نخستین دستگاه الکترونیکی همراه در سری محصولات Android Silver فوریه ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گوگل تا پایان سال جاری میلادی Nexus ۶ را به عنوان آخرین محصول در این خانواده وارد بازار می‌کند و پس از آن، از ابتدای سال ۲۰۱۵ سری محصولات Android Silver معرفی می‌شوند.

قرار است نخستین دستگاه موبایلی در سری محصولات

Android Silver توسط شرکت ال‌جی ساخته شود و پیش‌بینی می‌شود، این گوشی هوشمند با پردازنده موبایلی Qualcomm MSM۸۹۹۴ عرضه شود.

هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است، اما کارشناسان می‌گویند که Nexus ۶ نخستین دستگاه موبایلی جهان خواهد بود که همراه با پردازنده Snapdragon ۸۰۱ عرضه می‌شود و شرکت مخابراتی Sprint وظیفه توزیع آن را در کشور آمریکا برعهده گرفته است.

شرکت گوگل قصد دارد ماه آینده کنفرانس Google I/O را برگزار کند و احتمال می‌رود که با این اتفاق بسیاری از پیش‌بینی‌های این روزها محقق شود.‎