تبلت- نوت‌بوک هیبریدی Intel برای دانش‌آموزان
دنیای‌اقتصاد- در حالی که بازار تبلت‌ها همچنان رونق خودش را حفظ کرده و طرفداران زیادی دارد، شرکت‌های تولیدکننده به دنبال طراحی و تولید محصولاتی هستند که بتوانند با هدف قرار دادن کاربرانی خاص موفقیت خوبی در بازار به‌دست آورده و فروش قابل توجهی داشته باشند. در این میان دانش آموزان بخش بزرگی از کاربران انواع تبلت را تشکیل می‌دهند و به این دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولاتی را ویژه این دسته از کاربران طراحی و تولید می‌کنند.
حالا به‌تازگی شرکت Intel هم سعی کرده به این بازار نزدیک شود و یک تبلت ویژه دانش‌آموزان را به بازار معرفی کرده است. این تبلت که با نام
Intel Education ۲-in-۱ در بازار شناخته می‌شود در واقع یک دستگاه ترکیبی است که با هدف کاربردهای آموزشی برای دانش‌آموزان طراحی شده است. این دستگاه که در واقع هم تبلت و هم نوت‌بوک است، می‌تواند امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار بدهد. این محصول یک لولای قوی دارد که از طریق آن کاربران می‌توانند صفحه نمایش دستگاه را چرخانده و از آن به‌عنوان تبلت استفاده کنند. کیبورد جدا شدنی این محصول هم می‌تواند به‌راحتی با اضافه شدن به آن یک نوت‌بوک را در اختیار کاربرانش قرار دهد و با جدا شدن آن را به یک تبلت تبدیل کند. این دستگاه هیبریدی دارای پردازنده چهار هسته‌ای
Intel Atom Z۳۷۴۰D Bay Trail بوده و مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱/۸ است. صفحه نمایش این محصول اندازه ۱/۱۰ اینچی داشته و تصاویر را با وضوح HD برای کاربران و دانش‌آموزان به نمایش می‌گذارد.
باتری این دستگاه در هر بار شارژ امکان استفاده از آن به عنوان تبلت را تا هشت ساعت برای کاربرانش فراهم می‌کند و از طرفی کاربران می‌توانند از آن در حالت نوت‌بوک تا ۲ ساعت استفاده کنند.
نکته مهم درباره این دستگاه هیبریدی ساختار مقاوم و مستحکم آن است. این دستگاه دارای یک کیس محکم است که از آن در برابر نفوذ آب، گرد و خاک و البته ضربه‌های ناشی از افتادن محافظت می‌کند. این محصول از یک دوربین در پشت و یک دوربین جلویی بهره می‌برد و امکان مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی را دارد. با این همه، اما شرکت Intel هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول را اعلام و منتشر نکرده است.