آی تی ایران- درحالی‌که رقابت بین تولیدکنندگان گوشی بر سر بالابردن کیفیت و امکانات دستگاه‏ها بالا گرفته حالا نخستین گوشی با صفحه نمایش 4K تولید شده است.
رزولوشن این دستگاه جدید ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ است و توسط شرکت AU Optronics یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در جهان تولید شده است.
این صفحه نمایش جدید ۷/۵ اینچی و از نوع AMOLED است و تراکم پیکسل آن ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ (ppi) است. شرکت AU Optronics می‏گوید که این صفحه نمایش دارای بالاترین رزولوشن AMOLED در جهان است هر چند وبلاگ OLED info می‏گوید به‌زودی شرکت‌های Sharp، SEL و سامسونگ هم از این صفحه نمایش تولید خواهند کرد. صفحه‏های نمایش AMOLED هم‌اکنون در برخی تلفن‏های هوشمند مانند گلکسی اس ۵ و MotoX به‌کار رفته‏اند و برتری‏هایی نسبت به پنل‏های LCD دارند که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل از آنها استفاده می‏کنند. یکی از این مزیت‏ها امکان کنترل نور در هر پیکسل است. در پنل‏های LCD صفحه نمایش احتیاج به یک بک‏لایت یا نور پشتی دارد که مصرف انرژی بالاتری دارد حتی در هنگامی که یک پیکسل به اصطلاح های‏لایت (highlight) می‌شود.
صفحه‏های نمایش AMOLED بسیار نازک هستند، به طوری که این اسکرین جدید با کیفیت و کمی بیشتر از یک میلی‌متر ۰۲۲/۰ پهنا دارد. این صفحه نمایش به گفته شرکت سازنده از قابلیت لمسی فوق‏العاده‏ای برخوردار است و حساسیت آن نسبت به صفحات نمایش معمولی بالاتر است. البته این پرسش مطرح است که اساسا کاربر موبایل چه نیازی به چنین رزولوشن بالایی دارد به‌خصوص که در هنگام عرضه صفحات نمایش رتینا مشخص شد که چشم انسان در فاصله نرمال یک موبایل امکان تفکیک بیش از ۳۰۰ppi را ندارد.
از طرف دیگر افزایش تعداد پیکسل‏ها نیاز به انرژی جهت پردازش تصویر را افزایش می‏دهد ضمن اینکه هم‌اکنون تعداد کمی اپلیکیشن‏ها و به‌خصوص بازی‏ها قادر به پشتیبانی از این کیفیت نمایش نیستند. اما در همین حال محتوای ۴K و دستگاه‏های تولیدکننده یا پخش کننده آن (مانند برخی گوشی‏ها و تلویزیون‏های جدید) در حال افزایش است، اما به این معنی نیست که لزوما این محتواها را باید روی گوشی دید، اما به هر حال تولیدکنندگان گوشی و تبلت می‏خواهند در این زمینه نیز با یکدیگر رقابت داشته باشند، خصوصا آنکه کاربران در هنگام خرید به اعداد (پیکسل، مگاپیکسل، پردازنده و...) بیش از پیش توجه می‏کنند.