تازه‌های سونی از سری Xperia
موبنا- شرکت سونی از دو گوشی از سری فبلت و یک گوشی از سری E رونمایی کرد.
به گزارش «موبنا»، گوشی‌هایXperia T۲ Ultra و Xperia T۲ Ultra dual صفحه نمایش بزرگی دارند و ویژه وبگردی و تماشای فیلم طراحی و تولید شده‌اند، اما گوشی Xperia E۱ دارای صفحه نمایش کوچک و برای تجربه صدایی با کیفیت طراحی و تولید شده است. گوشی‌های Xperia T۲ Ultra و Xperia T۲ Ultra dual با وجود صفحه نمایش ۶ اینچی، سبک و باریکند و می‌توان با یک دست از آنها استفاده کرد.
گوشی‌های مذکور با در نظر داشتن نیاز مصرف‌کنندگان بازارهای رو به رشد چین، خاورمیانه، آفریقا و منطقه آسیا پاسیفیک طراحی شده و با پشتیبانی از سیستم‌عامل آندروید و سرویس‌های شبکه نسل چهارم با قیمت متوسط در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
Xperia T۲ Ultra از صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع TRILUMINOS بهره می‌برد و فضای زیادی را روی نمایشگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر ضخامت ۶/۷ میلیمتر و وزن ۱۷۳ گرمی آن امکان حمل و استفاده آن را راحت‌تر می‌کند.
باتری سه هزار میلی‌آمپری امکان نگه داشتن شارژ به مدت زیاد را فراهم می‌کند و پشتیبانی از برنامهBattery STAMINA امکان صرفه‌جویی در مصرف باتری را زمانی که به برنامه خاصی نیازی نیست فراهم می‌کند.
Xperia T۲ Ultra دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است و با اکوسیستم جدید دوربین اجتماعی هوشمند سونی به برنامه‌نویسان امکان افزودن برنامه‌های خاص را می‌دهد تا بتوانند کاربرد بهینه‌ای از گوشی داشته باشند.
Xperia T۲ Ultra dual مدل دوسیم‌کارته گوشی قبلی است و کاربران می‌توانند هر دو سیم‌کارت را به‌طور مستقل، با صدای زنگ‌های مختلف تنظیم کنند.
فناوری مدیریت دو سیم‌کارت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که هر دو سیم‌کارت را فعال نگه داشته و هیچ تماسی را حتی در هنگام مکالمه با یکی از سیم‌کارت‌ها از دست ندهند. این گوشی از همه ویژگی‌های گوشی Xperia T۲ Ultra پشتیبانی می‌کند.
از ویژگی‌های گوشی Xperia E۱ نیز می‌توان به پردازشگر دوهسته‌ای ۲/۱ گیگاهرتزی با ۵۱۲ مگابایت RAM و چهار گیگابایت حافظه داخلی و Cat ۱۴ HSPA+ برای تبادل اطلاعات با سرعت بیشتر، اشاره کرد.