Nexus 8 گوگل احتمالا تابستان عرضه می‌شود
دنیای‌اقتصاد- به تازگی مجله Digitimes اعلام کرده است که گوگل می‌خواهد تا نیمه سال جاری میلادی تبلت هشت اینچی خود را به بازار عرضه کند. این تبلت بر اساس اعلام تولیدکنندگان سخت‌افزاری آن با نام Nexus 8به بازار عرضه می‌شود.
گویا گوگل تصمیم دارد دراین تبلت جدیدش به ‌جای استفاده از تراشه‌های Qualcomm، از تراشه‌های سری T از Bay Trail شرکت Intel استفاده کند. این در حالی است که Qualcomm همچنان تلاشش را برای به‌دست آوردن امتیاز برای استفاده از پردازنده‌هایش در این تبلت جدید ادامه می‌دهد. با توجه به اینکه تولید تبلت‌های قبلی گوگل در این رده قیمتی برعهده Asus بوده است، این شرکت هم تلاش می‌کند تا یک بار دیگر شریک سخت‌‌افزاری گوگل شود.
شرکت‌های دیگری مانند Lenovo، LG و Samsung شانس کمتری در برابر Asus دارند؛ چون تبلت‌های قبلی گوگل با استفاده از سخت‌افزارهای Asus توانستند در بازار موفقیت خوبی به‌دست بیاورند. با این اوصاف انتظار می‌رود تولید تبلت Nexus ۸ را هم شرکت Asus به عهده بگیرد.
شایعات درباره Nexus ۸ از زمانی آغاز شد که تصویری از یک تبلت متفاوت از سری Nexus در وب ‌سایت رسمی آندروید کیت‌کت قرار گرفت. این تبلت اندازه‌‌ای بزرگ‌تر نسبت به Nexus ۷ داشت؛ در حالی که ابعاد آن از تبلت ۱۰ اینچی این سری هم کوچک‌تر بود. به ‌نظر می‌رسد گوگل حالا به دنبال تولید محصولی است که بتواند رقیبی جدی برای مینی ‌آی‌پد‌های اپل باشد.