Kodak عرضه می‌کند لنزهای بی‌سیم و هوشمند
دنیای‌اقتصاد- لنزهای بی‌سیم این روزها طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده‌اند. شرکت Sony برای اولین بار در بازار لنزهای بی‌سیم سری QX خودش را معرفی کرد که توجه بسیاری از کاربران و فعالان بازار را به خودش جلب کرد. حالا اما شرکت‌های دیگر هم به سمت طراحی و تولید لنزهای بی‌سیم تمایل پیدا کرده‌اند.
این لنزها امکان تبدیل کردن موبایل‌های هوشمند را به یک دوربین عکاسی کامپکت و قابل حمل تبدیل می‌کنند. حالا شرکت Kodak به تازگی دو لنز بی‌سیم جدید را به بازار معرفی کرده است.
لنزهای‌ بی‌سیم این شرکت با مدل‌های PixPro SL۱۰ و SL۲۵ معرفی شده‌اند که به ترتیب بزرگنمایی ۱۰ برابر و ۲۵ برابر را دارند. این لنزها کارکردی شبیه به لنزهای QX سونی دارند. هر چند این لنزها View Finder ندارند، اما از طریق دکمه شاتر داخلی و بدون نیاز به اتصال به موبایل هم قابلیت عکاسی دارند.
در واقع این لنزها یک دوربین کامل، اما بدون منظره‌یاب هستند که از حسگر، لنز، پردازنده تصویر و حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برند و می‌توانند به صورت بی‌سیم با دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار کنند. هر چند هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات این لنزها منتشر نشده است، اما گویا مدل SL۱۰ امکان بزرگنمایی تا ۱۰ برابر را داشته و فاصله کانونی آن از ۲۸ تا ۲۸۰ میلیمتر است. این لنز بی‌سیم همچنین مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده و امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را هم دارد. لنز مدل SL۲۵ هم مشخصات فنی مشابه SL۱۰ دارد، اما حداکثر بزرگنمایی آن به ۲۵ برابر می‌رسد و فاصله کانونی آن بین ۲۴ تا ۶۰۰ میلیمتر متغیر است.
شرکت Kodak اعلام کرده است که این لنزهای بی‌سیم را به زودی و با قیمت ۲۰۰ دلار برای مدل SL۱۰ و قیمت ۳۰۰ دلار برای مدل SL۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی
می‌رساند.

Kodak عرضه می‌کند لنزهای بی‌سیم و هوشمند