تولید گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu Touch
سیستم‌عامل موبایلی Ubuntu Touch نخستین مشتری اصلی خود را پیدا کرد و بر این اساس شرکت Canonical نخستین قرارداد سخت‌افزاری خود را در این زمینه منعقد کرد، تا این سیستم‌عامل در گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، شرکت Canonical سرانجام موفق شد در حوزه گوشی‌های هوشمند نخستین شریک سخت‌افزاری خود را پیدا کند، تا سیستم‌عامل متن‌باز آن مبتنی بر لینوکس در نسل جدید تلفن‌های همراه به دست کاربران برسد.
«مارک شاتلورث» (Mark Shuttleworth) ضمن اعلام خبر یاد شده توضیح داد که سیستم‌عامل موبایلی Ubuntu Touch نخستین مشتری اصلی خود را پیدا کرده است و بر این اساس شرکت Canonical نخستین قرارداد سخت‌افزاری خود را در این زمینه منعقد کرده است تا این سیستم‌عامل در گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.
«مارک شاتلورث» که مدیریت مرکز استراتژی‌های شرکت Canonical را نیز برعهده دارد، طی مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس LeWeb این توضیحات را داد.
او در این صحبت‌ها اشاره نکرد که چه شرکتی آمادگی خود برای تولید گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu Touch را اعلام کرده است. با این وجود گفته شده است که نخستین محصول در این زمینه در رده گوشی‌های هوشمند پیشرفته و پرقدرت طی سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار می‌شود.
مدیر این شرکت گفت: «ما نخستین قرارداد خود را در این زمینه منعقد کرده‌ایم تا اولین گوشی‌های هوشمند بر پایه سیستم‌عامل موبایلی Ubuntu Touch تولید شوند. ما از مرحله تولید مدل مفهومی فراتر رفته‌ایم و خود را برای ورود گوشی به بازار آماده می‌کنیم».

تولید گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Ubuntu Touch