اولین محصول تایزنی Samsung
دنیای اقتصاد- این روزها گویا شرکت Samsung تمرکز بیشتری بر توسعه سیستم عامل تایزن خود کرده است تا یک اکوسیستم مخصوص به خود را ایجاد کند. در همین راستا، این شرکت دوربین جدید NX300M را به عنوان اولین محصول تایزنی به بازار معرفی کرده است.
این دوربین جدید که در واقع نسخه جدیدی از دوربین NX300 است، فعلا تنها در کره جنوبی به فروش می‌رسد. به گفته کارشناسان و فعالان بازار، سرعت بوت شدن این محصول نسبت به دوربین قبلی خودش یعنی NX300 که مبتنی بر سیستم عامل آندروید بود، در حدود دو برابر بیشتر بوده و عملکرد کلی دستگاه هم بهبود یافته است.
بسیاری معتقدند عرضه این دوربین به عنوان اولین محصول مبتنی بر سیستم عامل تایزن، می‌تواند مقدمه خوبی برای ورود موبایل‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل به بازار باشد. Samsung در کنفرانس توسعه‌دهندگان تایزن که در کره‌جنوبی برگزار شده بود، اعلام کرده است که اولین موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن در فصل اول سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار می‌شوند و این موبایل‌های تایزنی اولیه مبتنی بر نسخه ۲.۲.۱ از این سیستم عامل خواهند بود که به گفته مدیران این شرکت، در فصل سوم سال ۲۰۱۴ به نسخه ۰/۳ به روزرسانی خواهند شد. شرکت Samsung اعلام کرده است که کاربران در نسخه ۰/۳ سیستم عامل تایزن امکاناتی مانند داشتن چند حساب کاربری، پشتیبانی از معماری ۶۴ بیت و نمایش بهتر تصاویر سه بعدی را در اختیار خواهند داشت.