سود Nintendo به پنج برابر رسید

بازار دیجیتال- گاهی تولید و عرضه یک محصول، شرکت تولیدکننده آن را به اوج موفقیت می‌رساند. شرکت Nintendo هم چنین موفقیتی را به دست آورد. این شرکت با تولید کنسول‌بازی wii در حقیقت توانست توجه اغلب طرفداران بازی‌های کامپیوتری را به خودش جلب کند.

آمارها هم این موضوع را تصدیق می‌کنند. طبق آمار اعلام شده به وسیله کارشناسان و تحلیلگران بازار، سود حاصل از فروش Nintendo در فصل اول سال ۲۰۰۷ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

سود خالص این شرکت در سه ماه منتهی به ژوئن به ۳/۸۰میلیارد ین (۶۶۸میلیون دلار) رسیده است در حالی که این رقم در سال گذشته تنها ۶/۱۵میلیارد ین بود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سود حاصل از فروش Nintendo تا پایان سال ۲۰۰۷ با رشد ۴۱درصدی نسبت به سال گذشته، به

۲۴۵میلیارد ین برسد. براساس این پیش‌بینی، این شرکت فروش کنسول wii خود را با افزایش ۱۸درصدی در مقایسه با سال قبل به ۵/۱۶میلیون دستگاه می‌رساند تا ارزش بازار Nintendo را به حدود ۲ برابر برساند. در حالی که تقاضا برای خرید کنسول wii همچنان در حال افزایش است، تولید آن محدود است.

به این ترتیب کاربران نمی‌توانند کنسول wii ا۲۴۹دلاری را به صورت آنلاین بخرند. این در حالی است که قیمت این کنسول در بازار آزاد ۵۳۸دلار بوده و بعضی فروشگاه‌ها هم دیگر هیچ کنسول wii برای فروش در اختیار ندارند.