acer سومین تولیدکننده برتر PC

زمان و مکان تاسیس: سال ۱۹۷۶- منطقه Taipei در تایوان محصولات: لپ‌تاپ، کامپیوترهای رومیزی و خدمات IT

تعداد کارکنان: ۶۵۵۴ تا پایان سال ۲۰۰۵

درآمد سالانه: ۱/۱۱میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۰۶

سود خالص: ۳۳۸میلیون دلار تا پایان سال ۲۰۰۶

آدرس وب‌سایت: www.acer.com و global.acer.com بازار دیجیتال- در سال ۱۹۷۶ «استان شیه» (Stan Shih) همراه با همسر و یک گروه پنج نفره از دوستان خود شرکت Multitech را تاسیس کرد که بعدها در سال ۱۹۸۷ به Acer تغییرنام داد. این شرکت که کار خود را با ۱۱نفر کارمند و سرمایه اولیه ۲۵هزار دلار شروع کرد، ابتدا در زمینه تولید قطعات الکترونیکی برای استفاده در دستگاه‌های دیجیتالی کوچک فعالیت می‌کرد.

بالاخره در سال ۲۰۰۲ شرکت Acer، ه۳۹هزار نفر را در بیش از ۱۰۰کشور دنیا استخدام کرد تا درآمدش به ۹/۱۲میلیارد دلار برسد. این شرکت برای افزایش درآمد خود، تولیداتش را در زمینه محصولات دیجیتال تخصصی‌تر متمرکز کرد.

درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۳ به ۹/۴میلیارد دلار رسید اما این رقم در سال ۲۰۰۶ و به دنبال استخدام ۷۸۰۰نفر دیگر، به ۳۱/۱۱میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

Acer که در سال‌های اخیر در جایگاه‌ سوم جدول تولیدکنندگان برتر کامپیوترهای شخصی (pc) و بالاتر از رقیب خود Lenovo قرار گرفت، در زمینه تولید محصولاتی مانند: کامپیوترهای شخصی، نوت‌بوک، دستیار دیجیتال شخصی (PDA)، سیستم‌های مکان‌یاب، نمایشگر، دوربین‌های دیجیتال، تلویزیون‌های LCD، سرورهای مرکزی و حافظه‌های جانبی فعالیت می‌کند.

این شرکت تایوانی در حقیقت زیرمجموعه‌ای از مراکز فروش زنجیره‌ای کامپیوتر Acerland است.