Ixoft خنک‌کننده جدید Thermaltake به بازار آمد

امروزه استفاده از کامپیوترهای کیفی یا نوت بوک‌ها به مساله روز بازار تبدیل شده است. به طوری که آمارها از رشد بیش از انتظار این کامپیوترها خبر می‌دهند. با پیشرفت تکنولوژی در عرصه الکترونیک و کامپیوتر، نوت بوک‌ها هم با پیشرفت‌های شگرفی روبه‌رو شده اند. پشتیبانی از cpu‌های Dual Core، کارت‌های گرافیک بالا و... از جمله قابلیت‌های نوت بوک‌های امروزی است.

اما از طرفی با وجود پشتیبانی از این نوع فناوری یک اشکال همیشه وجود داشته و آن هم گرما است. همان‌طور که همه می‌دانیم گرما به قطعات الکترونیکی صدمه‌های بسیار بزرگی می‌زند تا حدی که می‌توان گفت ممکن است باعث سوختن آن قطعه شود.بدین منظور تولیدکننده‌های خنک‌کننده یا به نوعی fan، بر آن شدند که این مشکل را حل کنند و خنک‌کننده‌های بسیار زیادی از طریق شرکت‌های سازنده به بازار عرضه شده است.اما همیشه شاهکارها به یاد می‌مانند، باز هم Thermaltake دنیای IT را متعجب کرده است. با توجه به اینکه امروزه مصرف‌کنندگان کالایی را می‌بینند که علاوه بر زیبایی و وزن کم، به راحتی قابل حمل هم باشد، Thermaltake محصول جدید خود را با عنوان iXoft وارد بازار کرد.

iXoft که یک خنک‌کننده نوت بوک است علاوه بر سبکی، فاقد فن بوده و قابلیت انعطاف‌پذیری را نیز دارد.

این خنک کننده که بیشتر شبیه یک متکا است، با داشتن ماده‌ای که در اثر گرما به حالت مایع تبدیل شده و برای جامد شدن سرما از خود ساتع می‌کندکه باعث خنک کردن نوت بوک می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این خنک کننده می‌توان به وزن فوق‌العاده کم (فقط ۶۴۰g) به خاطر نبود فن در آن اشاره کرد و احتیاج به هیچ منبع تغذیه و برقی ندارد.

این کالا با قیمت ۳۰هزار تومان و ضمانت یکساله شرکت فونیران به فروش می‌رسد.