شهرداری کمک کند ایرانسل مشترک داری کند

پس از اعلام خبر قطع MMS ایرانسل تا یک سال دیگر، مدیر عامل این شرکت که مدتی رسانه‌های ارتباطی از وی بی خبر بودند، در گفت‌و‌گویی قطع این سرویس را بنا به درخواست سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد. به گفته قلمبر دزفولی، سازمان تنظیم مقررات از ایرانسل فرصت سه ماهه درخواست کرده بود تا مقررات مربوط به استفاده از این سرویس در این سازمان تدوین و پس از آن مجددا این سرویس به مشترکان ارائه شود. مدیرعامل ایرانسل اظهار امیدواری کرد که تا دو ماه آینده بتوانند این سرویس را مجددا به مشترکان ارائه دهند.

قطع سرویس ارسال پیام‌های چند‌رسانه‌ای در کنار کیفیت نامطلوب آنتن‌دهی این شبکه، اخیرا باعث شده بود تا علاوه بر آنکه فروش این اپراتور کاهش یابد، قیمت سیم کارت‌های ایرانسل نیز در بازار سقوط کند.

قلمبر دزفولی دراین باره همانند همتای اپراتور اول خود ضعف در پوشش و اختلالات شبکه اپراتور دوم را بر گردن شهرداری انداخت و گفت: حتی شرکت ارتباطات سیار نیز با شهرداری در گرفتن مجوز سایت‌های BTS با مشکل مواجه است. مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: باید از شهرداری پرسید، چرا همکاری لازم را با اپراتور اول و دوم تلفن همراه انجام نمی‌دهند، مگر وظیفه شهرداری تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان نیست، پس چرا برای افزایش کیفیت تلفن همراه مجوز نصب آنتن‌های BTS را صادر نمی‌کنند. شهرداری برای حل مسائل نصب آنتن‌های تلفن همراه طرح تاسیس سایت شرینگ را پیشنهاد داده بود که این طرح از سوی اپراتور اول و تالیا با استقبال روبه‌رو شده بود، اما ایرانسل بنا به دلایلی از ارائه نماینده به سایت شرینگ خودداری کرده و به نوعی باعث توقف این طرح شده است.

رجیستر لغو شد، بازار آشفته شد!

با توقف اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه ، بازار علاءالدین تهران به عنوان یکی از مراکز عمده خرید و فروش تلفن همراه با سردرگمی‌مواجه بود، حالتی که تاکنون در این بازار بی‌سابقه بوده است. پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران در این باره گزارش می‌دهد که با وضع به‌وجود آمده در بازار گوشی تلفن همراه که دیگر نیازی به رجیستری گوشی توسط مخابرات نیست، فروشندگان این محصول دچار سردرگمی‌شده و از تعیین قیمت مشخص برای گوشی‌ها درمانده‌اند.

این در حالی است که برخی دیگر از فروشندگان فرصت طلب از موقعیت سوءاستفاده کرده و با تغییر سریال گوشی‌های رجیستر شده به سریال اصلی و تطبیق آن با جعبه‌های گوشی، آنها را در قالب گوشی‌های سریال اصلی به کاربران ناآگاه می‌فروشند.

کاربران نیز در این بازار حیران شده‌اند، چرا که هیچ گونه مرجع و منبع موثقی برای راهنمایی آنها در جهت تعیین قیمت صحیح گوشی بازار وجود ندارد. با این حال و بنا به شواهد موجود، قیمت بسیاری از گوشی‌ها در بازار با کاهش روبه‌رو شده که به گفته فروشندگان این کاهش قیمت همچنان ادامه خواهد یافت. اما در این میان مدیران شرکت‌های معتبر گارانتی، همچنان خود را تنها متضرر اصلی این بازار آشفته اعلام می‌کنند.

برخی از آن‌ها با اشاره به تعرفه ۶۰درصدی واردات گوشی، لغو طرح رجیستری و نبود محدودیت برای واردات این کالا تصمیم گرفته‌اند واردات گوشی‌های خود را تا تغییر شرایط موجود متوقف کنند.

فینگلیش، نابود باید گردد

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که مرکز تحقیقات مخابرات تاکنون هیچ پروژه‌ای را برای انتخاب یک زبان جایگزین به جای فینگلیش (فارسی- انگلیسی) در نگارش پیام کوتاه تلفن همراه تعریف نکرده است.

محامد پور با گله‌مندی از این موضوع حمایت مرکز تحقیقات مخابرات را از تخصص تمامی ‌محققان، کارشناسان و مسوولان ذی‌ربط برای تعریف یک زبان جایگزین و راه حل مناسب در این باره اعلام ‌کرده است.