ورود iphon به بازار سیاه!

ظاهرا بازار سیاه مختص کشورهای جهان سوم نیست! نخستین کسانی که در صفوف طویل، موفق به خرید گوشی iPhone اپل شدند، سعی کردند با مبالغی بسیار گزاف، خرید خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند که این اقدام با مخالفت‌های سریعی مواجه شد. به گزارش سیتنا، وب‌سایت eBay که ویژه مزایده آنلاین است، تنها در دو ساعت نخست عرضه گوشی iPhone که ترکیبی است از تلفن‌همراه و موسیقی و ویدئو پلیر، ۴۰۰ مورد عرضه مجدد آن را به نمایش گذاشت، اکثریت آن‌ها حتی یک پیشنهاد هم نداشته‌اند و آنهایی نیز که پیشنهاد داشته‌اند، قیمت بالایی نداشتند.

شماری از این عرضه‌ها با پیشنهادهای بسیار جالبی رو به رو شدند. در یکی از این موارد که قیمت ۱۵۲۰ دلار به عنوان قیمت پایه اعلام شده بود، ۳۵مورد پیشنهاد را جلب کرد (!) و دیگری با پیشنهاد ۹۶۰ دلار به عنوان قیمت پایه، نظر ۲۵ نفر را به خود جلب کرده است.

گوشی مذکور، با دو حافظه ۴ و ۸گیگابایتی و به دو قیمت ۵۰۰ و ۶۰۰دلار در فروشگاه‌های اپل و AT&T از روز جمعه در سرتاسر ایالات‌متحده عرضه شد. دارندگان این گوشی ملزم هستند که مجموعا طی دو سال آینده برای استفاده از سرویس بی‌سیم، قراردادی با شرکت AT&T بسته و مبلغی بالغ بر ۱۴۰۰ دلار به این شرکت بپردازند.

در سایت Craigslist نیز ۴۰۴ عرضه گوشی مذکور ثبت شده که اکثرا مبلغ ۱۰۰۰ دلار را پیشنهاد داده‌اند، این درحال است که یکی از این پیشنهادها با قیمت خوشبینانه ۱۰هزار دلار، عنوان «تنها برای مجموعه‌داران» را انتخاب کرده است.