دنیای‌اقتصاد- به‌تازگی شایعاتی درباره دوربین کامپکت جدید شرکت Sony منتشر شده است. در واقع این شایعات به دنبال بیرون آمدن یکسری از عکس‌های دوربین جدید مدل RX۱ این شرکت داغ شده‌اند. این عکس‌ها نشان می‌دهند که این دوربین جدید مشخصات جالبی داشته و مجهز به یک حسگر تمام فریم ۳۵ میلیمتری از نوع CMOS است.

در واقع حسگرهای تمام فریم کیفیت بسیار خوبی داشته و به این دلیل اغلب در دوربین‌هایDSLR بکار برده می‌شوند. این دوربین‌ها اما اندازه بزرگی داشته و نمی‌توانند همیشه و همه جا همراه کاربرانشان باشند. همین موضوع بهانه‌ای شده است تا Sony به فکر طراحی و تولید یک دوربین کامپکت با حسگر تمام فریم باشد. هرچند هنوز مشخصات دقیق این دوربین مشخص نشده است، اما گویا یک لنز ۳۵ میلیمتری Carl Zeiss در آن به‌کار رفته است و این دوربین مجهز به یک فلاش بیرون جهنده است و از طرفی امکان نصب فلاش جداگانه و حالات قابل تنظیم شبیه دوربین‌های DSLR را دارد.

دوربین مدل RX۱۰۰ این شرکت که قبلا عرضه شده بود هم یک لنز سریع و حسگر بزرگ را در بدنه‌ای کوچک جا داده و RX۱ به نظر مدل پیشرفته‌ای از این محصول قبلی است. با این همه اما گویا این دوربین جدید محصول گران قیمتی خواهد بود؛ چون کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این دوربین در زمان عرضه به ۲۷۹۹ دلار خواهد رسید.