چاپگرهای Sharp و Epson ارزان شدند

بازار دیجیتال- قیمت انواع چاپگر طی سه ماه اخیر تغییر چندانی نکرده است و تنها برخی از مدل‌ها با نوسان جزئی قیمت مواجه بوده‌اند. طبق اعلام فعالان بازار، نوسان جزئی قیمت که در حدود ۲ تا ۵درصد بوده به دلایل مختلفی چون کمبود یک مدل در بازار، افزایش تقاضا برای یک مدل خاص و نوسانات ارزی رخ داده است.

در میان مارک‌های مختلف، چاپگرهای Sharp و Epson که توسط شرکت مادیران مونتاژ می‌شوند نیز با کاهش ۵ تا ۱۰درصدی قیمت مواجه شده‌اند.

نمایندگی فروش محصولات مادیران علت امر را رقابت با مارک‌های مطرح بازار و ورود مدل‌های پیشرفته و جدید به بازار عنوان می‌کند.

به گفته فروشندگان، در بین برندهایی چون Sharp، Dellا، Samsung، epson، Hpا، Canon، Konica minalta و Xerox مارک‌های Canon، Hp و Epson جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند که در این بین مارک HP در صدر پرفروش‌های بازار چاپگر قرار دارد.

فروشندگان همچنین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را نسبت به چاپگرهای سوزنی پرفروش‌تر می‌دانند و معتقدند چاپگرهای سوزنی برای محیط‌هایی که تعداد روزانه پرینت در آنها بالا است، مناسب هستند.

در حال حاضر چاپگرهای سوزنی Epson تنها چاپگرهای سوزنی موجود در بازار هستند که دو مدل LQ۳۰۰ و LQ۲۱۸۰ به عنوان پرفروش‌‌ترین‌های این کالا با قیمتی حدود ۱۷۰ و ۵۸۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

فعالان بازار تجهیزات کامپیوتری، چاپگرهای HP را برای امور اداری و گرافیکی و چاپگرهای کانن را برای امور خانگی مناسب می‌دانند.

طبق اعلام فعالان بازار، قیمت چاپگرهای لیزری کانن حدود ۱۱۰هزار تا ۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.

چاپگرهای برند HP نیز بسته به مدل، نوع و کارآیی‌هایی که دارند قیمتی حدود ۴۰تا۶۰۰هزار تومان دارند که انواع حرفه‌ای این چاپگرها قیمتی بالای ۴تا۵میلیون تومان دارند.

جعفری یکی از فعالان بازار در مورد مارک‌های متفرقه چاپگر نیز می‌گوید: «در حال حاضر چاپگرهای متفرقه HP که محصول کشور چین هستند، در بازار موجود هستند که نسبت به چاپگرهای اورجینال چینی قیمت پایین‌تری دارند.»

به گفته وی، چاپگرهای HP اکثرا محصول کشورهای مالزی و چین هستند که انواع متفرقه این چاپگرهای چینی دارای کیفیت بسیار پایینی هستند.