شرکت nVIDIA بزرگ‌ترین تامین‌کننده تراشه‌های گرافیکی در جهان، محصول جدید خود را با نام GeForce ۸۸۰۰ Ultra روانه بازار کرد. این کارت گرافیک به عنوان قویترین محصول حال حاظر خط تولید nVIDIA شناخته خواهد شد که کارایی به مراتب بالاتری را به کاربران حرفه‌ای و دوستداران بازی‌های کامپیوتری عرضه خواهد کرد.

به گزارش (WINBETA) قلب تپنده کارت گرافیک جدیدی که توسط nVIDIA معرفی شده است، چیزی جز تراشه قدرتمند قبلی nVIDIA یعنی GeForce ۸۸۰۰ GTX نیست. با این تفاوت که nVIDIA با استفاده از خنک کننده‌ای کارا و افزایش ولتاژ تراشه گرافیکی و استفاده از تراشه حافظه با تاخیر پایین‌تر توانسته است از تراشه G۸۰ هیولایی جدید بسازد.

حرفه‌ای‌های سخت افزار حتما متوجه نکته موجود در عنوان خبر نیز شده‌اند، nVIDIA همان سیاست عرضه کارت‌های گرافیک GeForce ۲Ultra گرفته تا GT ۶۸۰۰ و Ultra ۶۸۰۰a را دوباره مفید دانسته و با استفاده از روش‌هایی که توضیح داده شد با آورکلاک کردن تراشه مرجع G۸۰ این محصول جدید را به بازار معرفی کرده است.

از جمله تغییراتی که توسط آورکلاک در این کارت گرافیک انجام شده است میت وان به افزایش سرعت هسته به بیش از ۶۱۲ مگاهرتز، افزایش سرعت سایه زن‌های متحدUnified Shader Processors به ۱۵۰۰ مگاهرتز و سرعت حافظه به ۲۱۶۰ مگاهرتز، یعنی بیش از ۳۵۰ مگاهرتز افزایش سرعت حافظه نسبت به G۸۰ GTX اشاره کرد. کارت گرافیک جدید همچنان از مقدار مشابه G۸۰ GTX یعنی ۷۶۸ مگابایت حافظه از نوع GDDR۳ استفاده می‌کند.