داود زارعیان، مدیر کل روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگویی میزان ودایع مشترکان تلفن‌همراه را که طی دوره‌های گذشته اقدام به ثبت نام سیم‌کارت تلفن‌همراه کرده‌اند، به این شرح اعلام کرده است که ودیعه مشترکانی که در آخرین ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی در بهمن‌ماه سال ۸۵ به نام‌نویسی اقدام کردند با کسر هزینه‌های مورد نظر ۱۸۰‌هزار تومان و مشترکانی که در مرحله‌ اول، دوم و سوم به ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن‌همراه اقدام کرده‌‌اند، ۲۹۰‌هزار تومان خواهد بود. او در ادامه ودایع مشترکانی که در سال ۸۴ و با مبلغ ۳۶۰‌هزار تومان ثبت نام کرده‌اند را ۲۳۲‌هزار تومان اعلام کرده است. اما ارائه خبرهایی پیرامون مقابله با پیام‌های چند رسانه‌ای کوتاه (MMS) طی چند روز گذشته موجی از اظهار نظرهای مختلف را در حوزه فناوری اطلاعات برانگیخته است رییس کمیته مخابرات مجلس کنترل محتوای MMS‌های تلفن‌همراه را غیر قانونی می‌داند. او می‌گوید: کنترل محتوای MMS و SMS جزو مصادیق شنود بوده و باید با حکم قضایی صورت گیرد. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همزمان با ارائه این خبر بیانیه‌ای صادر کرده و در آن آورده است که این مصوبه بر اساس درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و مقرر شده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جلوگیری از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغایر با قانون، شرع و اخلاق عمومی در سیستم MMS، دستورالعمل تهیه سخت افزار، نرم افزار، تجهیزات لازم و سایر ساز و کارهای مقتضی برای صیانت از فضای شبکه‌های اطلاع رسانی را به شرکت‌های طرف قرار داد اعلام تا پس از فراهم آوردن تمهیدات فوق و تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرویس MMS ایجاد و فعال شود.

اما در پی انتشار خبری با عنوان ایجاد محدودیت در ثبت سریال گوشی‌های وارداتی تلفن‌همراه، یک مقام آگاه و مطلع در شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگویی با وب‌سایت وابسته به وزارت ارتباطات می‌گوید: شرکت ارتباطات سیار، هیچ محدودیتی برای ثبت سریال گوشی‌های وارداتی تلفن‌همراه ندارد. این مقام آگاه وجود برخی محدودیت‌ها را ابلاغ شده به شرکت ارتباطات سیار عنوان و تصریح می‌کند: مبدا این قوانین و محدودیت‌ها ربطی به این شرکت ندارد؛ زیرا از دید شرکت ارتباطات سیار محدودیتی وجود ندارد و آنچه که از طریق وزارت بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارجاع شود، ثبت خواهد شد. آخرین خبر موبایل ایرانی هم به اعلام اسامی ۱۵ شرکت مجاز واردکننده تلفن‌همراه باز می‌گردد. داریوش قاسمی، مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید:

بر اساس قانون شرکت‌های معتبر به ارائه گواهی و ذکر نوع گارانتی و خدمات پس از فروش، قبل از اقدام به واردات موظف خواهند بود.

اسامی واردکنندگان معتبر تلفن‌همراه به این شرح اعلام شده است: شرکت مطهرضمیر به عنوان نماینده رسمی‌ واردکننده مارک‌‌هایر، پرشین تلکام واردکننده مارک LG، پارس نیکاتل کیش واردکننده مارک هیوندای و سونی اریکسون، شرکت بهارچین رانجو واردکننده مارک ساژم، شرکت بازرگانی فانوس جهان رهنمون واردکننده ایلکون، خدمات طلایی‌ نیا واردکننده نوکیا، پارس ایراتل واردکننده نوکیا، پارس سیتادل واردکننده سونی اریکسون، پارس قائم قشم واردکننده سامسونگ، شرکت فناوری اطلاعات آینده‌نگر قشم واردکننده مارک پنتک، شرکت اتصالات اینترنشنال تهران واردکننده مارک نوکیا، شرکت موبایل پلاس واردکننده نوکیا، شرکت پارس کانتل کیش واردکننده سونی اریکسون، شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران واردکننده LG و شرکت پارس مایکروتل واردکننده سامسونگ در سال جاری محسوب می‌شوند. بر همین اساس گارانتی‌های این ۱۵ شرکت جزو گارانتی‌های معتبر محسوب می‌شوند.