بازار دیجیتال- اختلاف قیمت خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه بین فروشگاه‌ها و نقاط مختلف شهر، قصه‌ای تکراری است که اکثر ما بارها آن را شنیده ویا هنگام خرید و فروش سیم‌کارت با آن مواجه شده‌ایم.

جالب آن که در بین فروشندگان خیابان جمهوری که مرکز خرید و فروش سیم‌کارت و گوشی است و حتی در دفاتر ارائه دهنده خدمات ارتباطی یا همان(امور مشترکین) خودمان، شاهد این اختلاف قیمت‌ها هستیم. بگذریم از اینکه بسیاری از فروشندگان رند بودن برخی از شماره‌ها را دلیل قیمت‌ بالای آنها ذکر می‌کنند اما در مورد سیم‌کارت‌های غیررند، معمولا فروشندگان علت دقیق و مشخصی را برای این اختلاف قیمت‌ها عنوان نمی‌کنند و قیمت‌های ارائه شده از طرف خود را قیمت واقعی بازار می‌‌دانند. به طوری که به عنوان مثال سیم‌کارت تلفن همراه با کد ۲در بازار روز گذشته بین فروشگاه‌های مختلف با قیمتی بین ۴۸۰تا۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید.
با وجود این شرایط باید بگوییم قیمت سیم‌کارت تلفن همراه در بازار روز سه‌شنبه نسبت به روز پیش از آن تغییری نکرده است.
به نظر می‌رسد پیش‌بینی فعالان بازار سیم‌کارت در مورد افزایش موقتی قیمت سیم‌کارت که طی دو روز گذشته شاهد آن بودیم و بازگشت دوران افت و یا ثبات قیمت به بازار این کالا چندان غیرواقعی و دور از ذهن نیست.
از آنجا که عوامل مختلفی چون ثبت‌نام مجدد برای سیم‌کارت‌های دولتی و افزایش عرضه این کالا نسبت به تقاضا، تاثیر زیادی روی قیمت این کالا می‌گذارند، اعلام خبر ثبت‌نام مجدد سیم‌کارت تلفن‌همراه طی ماه‌های آینده می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت‌های بازار بگذارد.
وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سایر، طی یک جلسه مطبوعاتی اختصاصی با تعدادی از خبرگزاری‌ها این خبر را اعلام کرده است.
البته بماند که هنوز سیم‌کارت‌های ثبت‌نام شده اواخر سال گذشته تحویل نشده و این خبر اعلام می‌شود و نشان می‌دهد مخابرات سخت در تلاش است در مقابل رقبایی همچون، ایرانسل و تالیا چندان عقب نماند.
راستی اگر با توجه به کاهش قیمت سیم‌کارت مایل هستید ودیعه خود را پس بگیرید این را بدانید که مخابرات قصد دارد ودیعه تلفن‌های ثابت و همراه را به سهام مخابرات تبدیل کند.
بنابراین اگر مایل هستید سهامدار مخابرات شوید آن هم در حال حاضر که استقبال از سیم‌کارت‌های دولتی به پایین‌ترین حد خود رسیده، می‌توانید این کار را انجام دهید.