گردهمایی 4 هزار شرکت فناوری
عکس‌ها محمدرضا بهنام رئوف
نمایشگاه سبیت ۲۰۱۱ که بزرگ‌ترین گردهمایی اروپایی در عرضه فناوری‌های نوین است، روز سه شنبه با حضور ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت در هانوفر آلمان گشایش یافت.

سبیت 2011 حول محور ایده «ابرهای محاسباتی» می‌چرخد. ابرهای محاسباتی سیستم‌هایی هستند که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را روی اینترنت بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای خاص روی رایانه و دیسک‌های سخت فراهم می‌کنند. براساس گزارش لارپوبلیکا، در نمایشگاه هانوفر امسال، بیش از 4 هزار و 200 شرکت در فضایی وسیع‌تر از دوره قبل این نمایشگاه به عرضه و معرفی محصولات خود می‌پردازند. سال گذشته، این نمایشگاه در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع برگزار شد. علاوه بر موضوع ابرها، توسعه فناوری‌های سه بعدی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه هوشمند و اینترنت پرسرعت از دیگر مقولاتی هستند که در سبیت 2011 به آنها توجه ویژه‌ای شده است. در این دوره از نمایشگاه فناوری هانوفر، کشور ترکیه به عنوان میهمان افتخاری حضور دارد.

۱- تصویر فوق مربوط به ساعت ۸ صبح این نمایشگاه و حضور غرفه‌دارها در نمایشگاه برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

2- یورگین کسپرسکی مالک آنتی‌ویروس کسپرسکی در روز اول نمایشگاه میزبان بسیاری از خبرنگاران بود.

۳- غرفه گوگل در سالن ۶ نمایشگاه ساعت ۹ صبح روز دوم آتش گرفت. تصویر مربوط به ماموران آتش نشانی است که برای جلوگیری از آتش خود را سریع به غرفه رساندند.

4- سامسونگ باز هم خلاقیت به خرج داد. در حالی که سال گذشته همه تولیدکنندگان ال سی دی به دنبال ساخت تلویزیون‌های سه بعدی بودند، امسال سامسونگ در سبیت ال سی دی شفاف ارائه کرد به طوری که تصویر پشت این ال سی دی مشخص بوده و مانند یک شیشه است. نوع کاربرد این تلویزیون شاید در مواردی مانند گیشه سینماها یا موارد مشابه باشد.

5- اینجا سالن 19 نمایشگاه سبیت جایی برای طرفداران بازی‌های رایانه‌ای است. سالنی که شرکت اینتل اسپانسر آن بوده و انواع گیمرها در آن جمع شده‌اند؛ بعضی‌ها با رایانه بازی می‌کنند و بعضی‌ها بازی‌های دیگری مانند پینگ پنگ و فوتبال دستی انجام می‌دادند. بعضی خبرنگاران برای این سالن نام «سالن شاد» یا «سالن خوشحال‌ها» را انتخاب کرده‌اند.

۶- بد نیست بدانید که استفاده از اینترنت در محیط نمایشگاه سبیت برای بازدیدکنندگان حسابی‌ گران است. به این ترتیب استفاده از اینترنت در این نمایشگاه حداقل ساعتی ۱۰ یورو (حدود ۱۵ هزار تومان) هزینه دارد.