طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا آخر مهر ماه جاری، یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۰۹ پورت توسط مجموعه شرکت‌های بخش خصوصی دارای پروانه خدمات انتقال داده‌ها در کل کشور نصب شده که از این تعداد ۶۷۷ هزار و ۱۶۳ پورت توسط کاربران در حال بهره‌برداری است. این آمار که به‌صورت ماهانه توسط رگولاتوری تهیه می‌شود به جدول منصوبه - دایری شهرت دارد که منصوبه به معنی تعداد پورت‌های ADSL نصب شده در مراکز مخابراتی است و دایری، پورت‌هایی هستند که هم اکنون زیر بار رفته و کاربر از آن استفاده می‌کند.

بنابر گزارش روابط عمومی گروه شرکت‌های انتقال داده‌های پرسرعت (PAP)، تعداد پورت‌های استان تهران تا آخر مهرماه سال جاری توسط گروه‌ شرکت‌های ندا ۴۰۷ هزار و ۹۶۲ پورت بوده است که از این تعداد ۲۶۷ هزار و ۱۷۰ پورت دایر شده است.

چندی پیش هم روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که ۶۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت در تهران توسط مخابرات به تهرانی‌ها واگذار شده که با جمع پورت‌های دایری توسط شرکت‌های PAP و مخابرات استان تهران، تعداد کاربران اینترنت ADSL به بیش از ۳۲۰ هزار کاربر می‌رسد.

تعداد پورت‌های منصوبه توسط شرکت‌های بخش خصوصی در شهر تهران هم طبق این گزارش، ۳۳۳ هزار و ۶۳۳ پورت است که از این تعداد ۲۳۲ هزار و ۲۰۲ پورت در حال بهره‌برداری است.

گروه شرکت‌های ندا اظهار امیدواری کرده که با تعامل و همکاری پررنگ‌تر از سوی شرکت مخابرات ایران بتواند نیاز و تقاضای روزافزون اینترنت پرسرعت در تمام نقاط کشور و شهر تهران را تامین کرده و عطش این بازار را مرتفع سازد.

مطابق مصوبه جدید مجلس، میزان پهنای باند اینترنت بین‌الملل و شاخص آمادگی الکترونیک و شاخص توسعه دولت الکترونیک باید به گونه‌ای طراحی شود که سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه پنجم در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.