Connect، مدیا پلیری جدید مبتنی بر آندرویید

بازار دیجیتال- شرکت Philips به تازگی یک دستگاه پخش چند رسانه‌ای جدید را به بازار عرضه کرده است. در حقیقت آنچه معرفی این محصول را در بازار جهانی مهم می‌کند، مجهز بودن آن به سیستم عامل آندرویید است تا به این ترتیب از طرفی جنگ سیستم عامل‌ها شکل جدی‌تری به خود گرفته و از طرف دیگر آندرویید هم به دنیای پلیرها وارد شود.

این محصول جدید از سری پلیرهای پر طرفدار GoGear این شرکت و با نام Connect به بازار معرفی شده است و امکان دسترسی به سیستم عامل آندرویید، نرم‌افزارهای تحت آن و البته Google Maps را هم برای کاربرانش فراهم می‌کند.

این دستگاه همچنین بعضی قابلیت‌های یک گوشی موبایل را هم دارد که از این دسته می‌توان دوربین عکاسی دیجیتال، دسترسی به اینترنت بی‌سیم، بلوتوث و wi-fi را نام برد. Connect مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه microSD را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

Philips برای رقابت جدی با سرویس iTunes شرکت Apple، از سیستم ویژه‌ای به نام Songbird برای هماهنگ کردن فایل‌های موسیقی بهره می‌برد. این دستگاه دارای حافظه داخلی با ظرفیت ۱۶ گیگابایت هم هست. طبق اعلام شرکت Philips این محصول جدید به صورت رسمی در اواخر ماه اکتبر و با قیمت ۳۱۵ دلار به بازار جهانی عرضه خواهد شد و به فروش عمومی خواهد رسید.

این در حالی است که هنوز زمان عرضه این محصول در بازار آمریکا اعلام نشده است.