X10 mini برنده انجمن صوت و تصویر اروپا

گوشی XPERIA X۱۰ mini سونی اریکسون توسط انجمن اروپایی صوت و تصویر برداری اروپا (EISA)به عنوان «گوشی تلفن همراه سال۲۰۱۱-۲۰۱۰ اروپا» انتخاب شد. این گوشی که به دلیل تلفیق عملکرد ممتاز و ابعاد کوچک در کنار طیف فراگیری از امکانات، برای این جایزه انتخاب شد، نماد بارزی از تعهد سونی اریکسون به ارائه تلفن‌های همراه هوشمند بهینه‌سازی شده برای سرگرمی و ارتباطات از طریق تلفن‌های همراه هوشمند سری XPERIA است.

سردبیران ۵۰ مجله تخصصی از سرتاسر اروپا، XPERIA X۱۰ mini را با تاکید بر طراحی و استیل آن و همچنین سهولت برقراری ارتباطات با آن، تنها به وسیله یک دست، به عنوان گزینه نخست خود برگزیدند. این انتخاب جدید به دنبال اعلام برنده شدن جایزه معتبر طراحی رد دات (Red Dot) سال ۲۰۱۰ توسط گوشی XPERIA X۱۰ mini انجام گرفت. در بیانیه رسمی هیات داوران جشنواره EISA آمده است: «XPERIA X۱۰ mini سونی اریکسون یک گوشی بسیار کوچک و زیبا است. با این حال، عملکردی ممتاز با امکاناتی فراگیر مانند موقعیت یاب GPS)، Wi-Fi)، نسل سوم (۳G) و دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز به فلاش را در اختیار قرار می‌دهد.

این گوشی مبتنی بر سیستم عامل آندرویید بوده و به کاربران تمامی مزایای گوشی‌های بسیار بزرگتر را ارائه می‌دهد، اگرچه اندازه صفحه نمایش آن تنها ۵۵/۲ اینچ (۴۸/۶ سانتیمتر) است اما اندازه کوچک، وزن کم و قاب‌های گوشی با رنگ بندی متنوع، آن را به انتخابی کامل برای آشنا کردن بانوان به تکنولوژی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، تبدیل کرده است.

«EISA» انجمنی متشکل از ۵۰ مجله تخصصی در حوزه تجهیزات صوتی، تصویر برداری، ویدیویی، سینمای خانگی و تجهیزات الکترونیکی همراه از ۱۹ کشور اروپایی است. EISA فعالیت خود را از سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و اکنون به معتبرترین انجمن مجلات تخصصی چندرسانه‌ای تبدیل شده است.

در ژوئن هر سال سردبیران تمامی نشریات تخصصی عضو EISA، گردهم می‌آیند تا در مورد گزینش محصولاتی که در سال گذشته در مجلات مطبوع آنان مورد بررسی قرار گرفته و شایستگی نامزدی برای دریافت جایزه را دارند، تصمیم گیری کنند.

جوایز EISA به محصولات جدیدی که توانسته باشند تلفیق مناسبی از پیشرفته ترین تکنولوژی، مطلوب‌ترین امکانات، طراحی منحصر به‌فرد و برآورده ساختن بیشترین نیازمندی‌های ارگونومیک و البته با قیمت مناسب، ایجاد نمایند، در شش رشته تجهیزات صوتی، ویدیویی، سینمای خانگی، تصویربرداری، تجهیزات سرگرمی داخل خودرو و تلفن همراه، تعلق می‌گیرد.