رونمایی از گوشی«X3» اTouch and Type نوکیا

به منظور همراه کردن هرچه بیشتر نوآوری با پیشتازی در بازار گوشی‌های موبایل، نوکیا از گوشی بسیار باریک (super slim) نوکیا Touch and TypeX۳e خود پرده برداشت. نوکیا X۳ قرار است در سه ماهه سوم سال جاری با قیمت تقریبی ۱۲۵ یورو بدون در نظر گرفتن مالیات و سایر عوارض وارد بازار شود. این گوشی با یک صفحه نمایش لمسی و همچنین صفحه کلید معمولی ۱۲ شماره‌ای تولید شده است.

نوکیا X۳ برای نخستین بار به کاربران این امکان را می‌دهد تا ضمن لذت بردن از ارتباط سریع با یک حرکت روی صفحه‌ای شفاف و لمسی، بتوانند از مزایای صفحه کلید آشنا و قدیمی خود برای نوشتن پیام و ایجاد تماس استفاده کنند.

«مری مک دوئل»، نایب‌رییس ارشد اجرایی بخش گوشی‌های موبایل نوکیا، در این باره گفت: «نوآوری تنها محدود به تولید بازی‌هایی با تکنولوژی بالا نیست. نوکیا X۳ نمونه‌ای از تامین رضایت مشتری در سطح جدید و مقرون به صرفه است.»

وی افزود: «نوکیا X۳ این امکان را فراهم می‌کنند تا کاربران بتوانند از مزایای دو تکنولوژی صفحه لمسی و کیبورد در یک گوشی مقرون به صرفه بهره‌مند شوند؛ این گوشی ضمن داشتن صفحه نمایشی بزرگ به همراه آیکان‌ها و منوهای مشخص، به کلید‌های مهم و مخصوص فرستادن و پایان (send and end )، موسیقی و همچنین نوشتن پیام نیز مجهز است.»

مک دوئل تصریح کرد: «هدف ما از طراحی نوکیا X۳ به صورت Touch and Type خلق یک گوشی مفید در زمینه SMS بوده است. با این کار نیاز به تکرار و سرعت در ورود اطلاعات از طریق صفحه کلید تامین شده و با استفاده از صفحه لمسی نیز می‌توان به راحتی alarm گوشی را تنظیم و در گوشی نیز به جست‌وجو پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: «تحقیقات ما نشان می‌دهد کاربرانی که سال‌ها به نوشتن سریع با انگشت شست یک دست عادت کرده‌اند دوست دارند همچنان سرعت خود را در چت، نوشتن SMS و پیام کوتاه حفظ کنند و از مزایای صفحه لمسی نیز لذت ببرند.»

نوکیا X۳ با طراحی صیقلی و مدرن و همچنین ضخامت بسیار کم ۶/۹ میلیمتر خبر از آمدن یکی از باریک‌ترین گوشی‌های نوکیا تاکنون را می‌دهد. نوکیا X۳ به راحتی در کیف و جیب قرار می‌گیرد. ضمنا پوشش آلومینیومی پشت آن در پنج رنگ مختلف و جذاب مناسب با انواع سلیقه‌های گوناگون خواهد بود.

در کنار داشتن سایزی مناسب، نوکیا X۳ را می‌توان مجموعه‌ای از امکانات مختلف مانند ۳Gا، WLAN، music player و رادیو FM دانست. علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند از دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت زوم دیجیتال چهار برابر در کنار کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی برای عکاسی از سوژه‌های ثابت و متحرک استفاده کنند.