Canon یک دوربین کامپکت پیشرفته معرفی کرد

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی یک دوربین کامپکت جدید را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید از سری دوربین‌های IXUS این شرکت است و با مدل IXUS ۱۰۰۰ HS به بازار معرفی شده است. این دوربین طراحی باریک و سبکی داشته و در رنگ‌های متنوعی مانند طلایی، صورتی، بنفش، نقره‌ای و مشکی طراحی و تولید شده است. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را داشته و امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر را هم به کاربرانش می‌دهد.

نکته جالب توجه، اما این است که شرکت Canon مدعی است که این دوربین جدید کوچک‌ترین دوربین کامپکت جهان با این امکان زوم بالا است. این دوربین پشرفته‌ترین مدل از سری دوربین‌های IXUS محسوب شده و قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۲۴ فریم در هر ثانیه را هم دارد.

این دوربین جدید از پردازنده DIGIC۴ بهره می‌برد و مجهز به یک پورت خروجی HDMI برای اتصال مستقیم به تلویزیون‌های HDTV هم هست. این دوربین امکان عکاسی در شرایط نور کم را هم داشته و قرار است از ماه سپتامبر و با قیمت ۴۱۹ یورو به بازار عرضه شده و به فروش عمومی برسد.

این در حالی است که شایعاتی درباره معرفی دوربین جدیدی از سری دوربین‌های G شرکت Canon هم شنیده می‌شود. این سری دوربین‌ها که در واقع چیزی بین دوربین‌های کامپکت و DSLR این شرکت هستند، در واقع دوربین‌های نیمه حرفه‌ای شرکت Canon هستند.

این دوربین جدید قرار است با مدل G۱۲ و قابلیت‌هایی مشابه دوربین‌های این سری مانند وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل، لنزی با امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر، قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۷۲۰ پیکسل و بالاخره نمایشگر LCD با اندازه ۸/۲ اینچ به بازار معرفی و عرضه شود.

با این همه، اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین جدید منتشر نشده است. از طرفی، اما کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این دوربین هم مانند دوربین‌های دیگر سری G با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.