در متن زیر برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در لپ‌تاپ‌های امروزی معرفی شده‌اند. LCD With LED Backlighting

منبع نور مورد استفاده در LCD‌ها می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله ELP ، CCFL ، HCFL یا LED باشد.

LED ‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند، در نتیجه BACK LIGHT می‌تواند هر رنگی داشته باشد.

در PANEL ‌های LCD ارزان‌قیمت، کوچک و تک رنگ معمولا از یکی از LED‌های رنگی استفاده می‌شود؛ در حالی‌که بیشتر LCD‌های LED BACKLIGHTING از رنگ سفید LED استفاده می‌کنند و می‌تواند تمامی‌ طیف‌های رنگی را پوشش دهد .

در نوت بوک‌ها، مانیتورها و موبایل‌ها اغلب از LED سفید استفاده می‌شود. در حقیقت LED سفید در زمان ساخت ترکیبی است از LED آبی و زرد فسفری که می‌تواند منشوری از رنگ‌ها را تولید کند.

RGB LED فقط در آخرین و امروزی‌ترین تولیدات نمایشگرها دیده می‌شود. با توجه به بکارگیری سه رنگ در نور پس زمینه طیف رنگی گسترده‌تری را نسبت به رنگ سفید LED‌های پس زمینه می‌توانند تولید نمایند، در نتیجه با این روش کیفیت رنگ‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

TPM: Trusted Platform Module

با توجه به اهمیت اطلاعات شخصی در نوت‌بوک‌ها، راه‌حل‌های مختلفی جهت بالا بردن ضریب امنیتی نوت‌بوک‌ها توسط شرکت‌های معتبر ابداع شده است. از این تکنولوژی‌ها می‌توان به بکارگیری تراشه TPM در نوت‌بوک‌ها اشاره کرد.

توسط این تراشه تمامی‌ اطلاعات، رمزهای ورودی و داخلی موجود در نوت‌بوک به جای ذخیره گشتن در حافظه کامپیوتر در تراشه مستقل و مجزایی به نام TPM ذخیره می‌گردند، بنابراین حتی با برداشتن باتری‌های Main Board نمی‌توان رمزهای موجود در دستگاه نوت‌بوک را کشف یا پاک کرد. این تراشه پیشرفته توانایی رمزگذاری روی فایل‌ها و دایرکتوری‌های مختلف را داشته، در نتیجه فقط کاربران مجاز می‌توانند وارد سیستم و دایرکتوری‌های موردنظر شده یا به اجرای برنامه‌های رمزگذاری شده بپردازند.

Finger Print Reader

به کمک این قابلیت ورود کاربر به نوت‌بوک فقط با تطبیق اثر انگشت آنها با اثر انگشت ثبت شده در سیستم امنیتی امکان‌پذیر خواهد بود. بدین ترتیب فقط صاحب اصلی نوت‌بوک می‌تواند از کامپیوتر و برنامه‌های آن استفاده کند. این روش علاوه بر امکانات مذکور قابلیت ورود به دایرکتوری و فایل‌ها تنها در ازای تطبیق اثر انگشت کاربر مجاز را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.