پرونده تخلف گرانفروشی سه شرکت عمده توزیع‌کننده کارت شارژ تلفن همراه به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال برای صدور رای به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد. به منظور کنترل دفاتر خدمات ارتباطی در سطح شهر و با توجه به بررسی نحوه عملکرد سه شرکت عمده توزیع‌کننده کارت شارژ تلفن همراه ازجانب بازرسان ویژه این سازمان، مشخص شد که این شرکت‌ها به صورت خودسرانه و غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت فروش کارت شارژ کرده‌اند.

با استعلام از اپراتورهای مربوط و انجام بررسی‌ها، تحقیقات تکمیلی و احراز تخلف صورت گرفته به استناد ماده دو قانون تعزیرات حکومتی، متخلفان طی پرونده‌ای به اتهام گرانفروشی و عرضه بالاتر از قیمت مندرج روی بیش از ۲۳ هزار کارت شارژ تلفن همراه طی سال ۱۳۸۸ به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۳۱۴ هزار ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. تمامی مراکز عرضه موظفند کارت شارژ اپراتورهای فعال در کشور را با قیمت مندرج روی آن و براساس اعتبار ریالی به فروش رسانند. به مشترکان کارت‌های اعتباری توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، کارت شارژ مورد نیاز خود را فقط از دفاتر خدمات ارتباطی یا عاملان مجاز فروش سراسر کشور تهیه کنند.

قطعی‌های ناخواسته همراه اول در کل کشور یک و نیم درصداست

قطعی‌های ناخواسته مکالمات تلفن همراه را در کل کشور یک ونیم درصد اعلام کرد.وحید صدوقی در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار کرد: اپراتور همراه اول بیشتر از تعهدات خود در پروانه فعالیتش در زمینه افزایش کیفیت شبکه اقدام کرده است.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان قطعی‌های ناخواسته مکالمات تلفن همراه در شبکه ارتباطات سیار ایران در کل کشور به یک‌ونیم درصد می‌رسد، تصریح کرد: این میزان در پروانه کمتر از سه درصد پیش‌بینی شده است.مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: میزان قطعی‌های ناخواسته در تهران۲/۱ درصد از کل مکالمات انجام شده می‌باشد.به گفته صدوقی، هم‌اکنون همراه اول از تعهداتی که در پروانه فعالیت برای این اپراتور پیش‌بینی و ابلاغ شده بود، جلوتر است.هم‌اکنون تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده، همراه اول بالغ بر۳۷ میلیون شماره است که از این میزان بیش از ۱۶ میلیون سیم‌کارت دائمی و۲۱ میلیون را سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.