یک کارشناس فن‌آوری اطلاعات معتقد است که در مدیریت اینترنتی در کشور یک هسته تصمیم‌گیری با مدیریت متمرکز وجود ندارد. علیرضا پورمددی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: فعالیت در حوزه اینترنت و مدیریت آن در کشور به‌صورت حلزونی آغاز شد و از ابتدا مدیریت این بستر آماده نشده بود، چراکه در واقع فن‌آوری که در خارج از کشور شکل گرفته، به کشورمان وارد شده و به ‌صورت خرد خرد آغاز به کار کرد.

این مدیر فن‌آوری اطلاعات با بیان این که ورود اینترنت به کشور با مدیریت مناسب و متمرکز صورت نگرفت، تصریح کرد: در ابتدا یکسری شرکت‌های کوچک ISP به‌صورت ضعیف و محدود در این حوزه شروع به فعالیت کردند و به دلیل این‌که به صورت متمرکز و هدایت شده فعالیت نداشتند و در این زمینه پراکنده‌کاری صورت گرفت، به همین دلیل در زمینه مدیریت اینترنت در کشور با کمبود و مشکل مواجهیم.

به گفته‌ پورمددی بحث مدیریت اینترنت در کشورمان حالت بخت و اقبال دارد و بیشتر به بحث درآمدزایی توجه می‌شود، در صورتی که باید به منافع ملی در این زمینه بیشتر توجه شود.

او خاطرنشان کرد: مدیریت اینترنت در کشور به گونه‌ای هدایت می‌شود که بیشتر به بحث تجاری و مسائل تجاری متمرکز شده و جریان‌ها به آن سمت هدایت می‌شود.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات با بیان این که یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا تعداد کاربران اینترنت است، ادامه داد: باید به بحث مدیریت اینترنت در کشور توجه شود و فقط به بحث تجاری بودن آن متمرکز نشویم.

وی تاکید کرد: خود دولت باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کند تا با استفاده از تجارب موجود مدیریت قوی در این حوزه شکل بگیرد و نکته مهم این است که این مدیریت نباید خود را به درآمد وابسته بداند و دید تجاری از این موضوع داشته باشد و منافع ملی در آن در نظر گرفته شود.