تغییر شرایط قرارداد تالیا امکان‌پذیر نیست

به اعتقاد رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، برای بررسی شرکت جدید سرمایه‌گذار در تالیا شرط اساسی، پذیرش شرایط قرارداد و مزایده است زیرا تغییر شرایط مزایده و قرارداد امکان‌پذیر نیست. وفا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه تالیا در گرو سرمایه‌گذاری است، گفت: پشتیبانی یک سرمایه‌گذار مناسب می‌تواند تالیا را از شرایط فعلی به استفاده حداکثری از ظرفیت پروانه‌اش برساند.

وی گفت: ما به عنوان شرکت مخابرات ایران علاقه‌مند به این توسعه هستیم زیرا تالیا از یک طرف پیمانکار شرکت مخابرات است و از طرفی ما علاقه‌مند به توسعه ارتباطات کشور هستیم. صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، پیش از این گفته بود براساس قرارداد موجود در حال حاضر واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به جای دیگری امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این که درباره ورود سرمایه‌گذار جدید پیشنهادهایی توسط تالیا داده شده است، گفت: البته بحث واگذاری و انتقال تالیا از مجتمع صنعتی رفسنجان به جای دیگر پیشنهاد خوبی است، ولی امکان‌پذیر نیست.

فیضی همچنین گفته بود: بحث ثبت شرکت مستقل برای تالیا و انتخاب سرمایه‌گذار خارجی برای آن موضوع حقوقی پیچیده‌ای دارد و از طرفی بحث ورود سرمایه‌گذار خارجی به تالیا از حدود دو سال و نیم پیش در مخابرات در حال بررسی است، اما با توجه به این که مشکل حقوقی دارد، هنوز راه‌حلی برای آن پیدا نشده است. وی اظهار کرده بود: تالیا از ابتدای فعالیت، قراردادش را با مجتمع صنعتی رفسنجان منعقد کرده و فعالیت می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهد ادامه کار و این تعهدات را از مجتمع صنعتی رفسنجان به یک شخصیت حقوقی دیگر منتقل کند، باید به‌عنوان یک شرکت مستقل ثبت شود تا بتواند این قرارداد را با یک سرمایه‌گذار دیگر منعقد کند. به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران البته بعد از ثبت شرکت نیز باید دید‌ آیا این موضوع در قرارداد تالیا آورده شده یا خیر، اما این موارد به طور کلی توسط یک تیم حقوقی بررسی می‌شود.

آبونمان ۲۱میلیارد تومانی همراه اول

شرکت ارتباطات سیار ایران در هر دوره دو ماهه از حدود ۱۷میلیون سیم کارت دائمی‌فروخته شده خود، بیش از ۲۱میلیارد تومان درآمد از طریق آبونمان کسب می‌کند. شرکت ارتباطات سیار ایران در هر دوره از ارسال قبوض تلفن همراه در قبض مشترکان مبلغ ۱۲۶۰تومان به عنوان آبونمان دریافت می‌کند.

بنا بر اعلام همراه اول، مبلغ آبونمان ماهانه ۶۳۰۰ریال است و از آنجا که صورتحساب‌ها برای یک دوره دو ماهه محاسبه می‌شود، مبلغ آن ۱۲۶۰۰ریال برای هر دوره خواهد بود. مبلغ آبونمان خط تلفن همراه بابت داشتن اشتراک بوده و مثل مبلغ آبونمان سایر سازمان‌ها (آب، برق، ...) به صورت مرتب اخذ می‌شود و این بدان معنی است که با استفاده از سیم‌کارت مرتبط نیست و حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت، هر دوره مبلغ ۱۲۶۰۰ریال روی صورتحساب مشترک شارژ می‌شود.

این در حالی است که به گفته زارعیان مدیر کل روابط عمومی‌مخابرات ایران این مبلغ با خصوصی‌سازی هم حذف نمی‌شود.

برخی از کارشناسان امر دریافت آبونمان در هر دوره تنها به بهانه دایری را منطقی نمی‌دانند و معتقدند که هزینه دایری یک‌بار باید از مشترک دریافت شود.

کسب درآمد ۴۳۲هزار و ۱۱۷میلیون ریالی مخابرات تهران از همراه اول

شرکت مخابرات استان تهران از محل مکالمات خطوط تلفن ثابت با همراه اول ۴۳۲هزار و ۱۱۷میلیون ریال در سال ۸۷ درآمد کسب کرده است.

به گزارش موبنا، براساس گزارش سازمان حسابرسی، مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت مخابرات استان تهران در سال ۸۷، هفت میلیون و ۱۱۷هزار و ۱۵۳میلیون ریال است که یک میلیون و ۶۰۴هزار و ۱۱۸میلیون ریال آن بابت درآمد تلفن شهری و پنج میلیون و ۱۷۴هزار و ۸۸۲میلیون ریال بابت درآمد

بین شهری و بین‌الملل است. همچنین درآمد این شرکت از ترافیک خروجی ایرانسل ۴۶هزار و ۳۰۵میلیون ریال و درآمد حاصل از خدمات مشترکین دیتا نیز ۱۵۶هزار و ۶۲۶میلیون ریال است.

بهای تمام شده درآمدهای این شرکت نیز پنج میلیون و ۵۹۶هزار و ۹۷۹میلیون ریال است که سهم مکالمات شهری از آن دو میلیون و ۴۴۰هزار و ۸۶۰میلیون ریال، مکالمات بین‌الملل ۲۶۰هزار و ۱۹۹میلیون ریال و مکالمات بین شهری یک میلیون و ۷۲۱هزار و ۶۱۴میلیون ریال است.

بخش دیگری از بهای تمام شده درآمدهای شرکت مخابرات استان تهران نیز از محل ۴۳۲هزار و ۱۱۷میلیون ریال مکالمات همراه اول، ۶۶۹هزار و ۶۳۹میلیون ریال مکالمات ایرانسل، ۵۴هزار و ۸۶۰میلیون ریال مکالمات تالیا، ۱۶۱میلیون ریال مکالمات اپراتور تلفن همراه کیش، ۳۰میلیون ریال مکالمات اپراتور منطقه‌ای اسپادان اصفهان و ۱۷هزار و ۴۹۹میلیون ریال فناوری اطلاعات بوده است.