دوربینی کم‌سرعت از Olympus

بازار دیجیتال- شرکت Olympus یک دوربین عکاسی دیجیتال جدید به بازار عرضه کرده است. این دوربین که به تازگی به بازار معرفی شده با مدل PEN E-P۱ روانه بازار شده است.

دوربین جدید Olympus در واقع کیفیتی ما بین دوربین‌های فول فریم DSLR و دوربین‌های کامپکت جیبی برای عکاسی دارد. منوی این دوربین کاملا کاربردی است که می‌تواند امکان برنامه‌ریزی را به کاربرانش بدهد. این دوربین اما چندان سرعت عملکرد بالایی نداشته و این موضوع یکی از نقطه ضعف‌های این محصول به حساب می‌آید. درست به همین دلیل هم هست که PEN E-P۱ نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای گرفتن عکس‌های ورزشی، اکشن، در حرکت و خانوادگی باشد.

این دوربین دارای تکنولوژی لرزشگیر دست بوده و از امکان کاهش قرمزی چشم بهره می‌برد. لنز این دوربین از نوع ۱۷میلیمتری بوده و دارای فیلتر ۳۷میلیمتری است. فاصله کانونی این لنز حداقل برابر ۲۸ و حداکثر برابر ۸۵ است. دوربین جدید شرکت Olympus قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و مجهز به پاک‌کننده خودکار گرد و خاک است. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح VGA یا ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم دارد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

دوربین مدل PEN E-P۱ ابعادی برابر ۴۳/۱×۷۵/۲×۷۵/۴ اینچ داشته و وزن آن به ۳۳۵ گرم می‌رسد. این دوربین در دو طرح چرم مشکی و چرم سفید طراحی شده و با قیمت تنها ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.