براساس پیش‌بینی‌ها میزان عرضه دستگاه‌های مجهز به بلوتوث به بازار در آسیا تا سال ۲۰۱۳ به ۹۸۲میلیون دستگاه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در حالی که حدود یک دهه از حضور بلوتوث در بازار می‌گذرد، این فن‌آوری در آسیا چندان گسترش نیافت و از نظر میزان آگاهی مصرف‌کنندگان، این منطقه هنوز عقب‌تر از سایر مناطق جهان است.

طبق اعلام موسسه ABI Reserch پنج سال دیگر عرضه دستگاه‌های مجهز به بلوتوث در آسیا به ۹۸۲میلیون دستگاه می‌رسد که نشان دهنده مولفه رشد سالانه ۳۹درصد نسبت به سال عرضه این محصولات در ۲۰۰۶ است.

بلوتوث بزرگ‌ترین نفوذ را تاکنون در دستگاه‌های تلفن همراه داشته، زیرا اپراتورهای تلفن همراه ادامه پشتیبانی از سوی سازندگان تلفن همراه شده‌اند.

پیشرفت مثبت بلوتوث در بخش سلولاری همچنین بر سایر دستگاه‌ها نیز تاثیر داشته و با افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، سازندگان رایانه‌های کیفی اکنون بلوتوث را ابزار ایده‌آلی برای تبادل فایل‌ها و داده‌ها با دستگاه‌های جانبی مانند چاپگر و دوربین‌های دیجیتالی می‌دانند.

براساس این گزارش بلوتوث همچنان با چالش‌هایی از سوی فن‌آوری‌های بی‌سیم کوتاه برد رقیب مواجه است؛ در آسیا فن‌آوری‌های بومی برای ارسال موسیقی، صدا و ویدیو در امواج کوتاه وجود دارند که شامل CDMA و یواس‌بی بی‌سیم هستند و به منظور مقایسه موقعیت بازار و ویژگی‌های فن‌آوری آن‌ها با بلوتوث، مورد بررسی ABI Research قرار گرفته‌اند.