سونی‌اریکسون تولیدکننده سوئدی-ژاپنی تلفن‌همراه درحال ساخت یکPSP Phone برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی است. به گزارش موبنا، این شرکت روی الگویی کار می‌کند که دارای صفحه لمسی با بازخورد حسی است و امیدوار است بتواند چندین کاربرد و شیوه را همزمان به اجرا بگذارد.

واسط کاربری این دستگاه به شکل خودکار به روش نگه داشتن دستگاه به وسیله کاربر بستگی دارد و شتاب سنج آن می‌تواند عملکرد مفیدی را به شکل فوری تغییر دهد.

این دستگاه بسیار شبیه دستگاه‌های PSP سونی است و دارای همان کلیدها و عملکردهای دستگاه PSP است. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی لرزشی است که بنا به روش یا کاربردی که کاربر مد‌نظر دارد، قابلیت تنظیم دارد.

به این ترتیب کاربر قسمتی از صفحه نمایش لمسی را که در حال لرزش است‌، فشار می‌دهد که مطابق یکی از دکمه‌هایی است که با واسط کاربری PSP متصل می‌باشد.بنابراین کاربر حس لمسی کاملی را توسط صفحه لمسی لرزشی مکانیکی تجربه می‌کند و می‌تواند به شکل متفاوت مطابق با پارامترهای تعیین شده روشی از تنظیم دستگاه را تجربه کند.

تا به حال ساخت چنین دستگاهی در حد شایعه بود، اما اکنون با الگوی جدیدی که سونی اریکسون ارائه داده روند تولید PSP phone سرعت گرفته است.