تنها زمانی که اسناد مزایده اپراتور سوم منتشر شود، می‌توانیم در خصوص حضور شرکت‌های مخابراتی در اپراتور سوم قضاوت کنیم. احمد پورنگ نیا، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: شرکت‌های مختلفی از کشورهایی همچون روسیه، فنلاند، چین و روسیه برای حضور در عرصه مخابرات کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش اظهار تمایل کرده‌اند.

پورنگ نیا با بیان این مطلب که بسیاری از شرکت‌های موفق در عرصه مخابرات برای حضور در بازار‌های ایران اظهار تمایل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مخابرات ایران، شرکت‌هایی علاقه خود را برای حضور در بخش مخابرات اعلام کرده‌اند، اما همین شرکت‌ها با ابهاماتی مواجه هستند که باید این ابهامات را برطرف ساخت.

وی در ارتباط با حضور شرکت‌های خارجی در اپراتور سوم تلفن همراه خاطرنشان کرد: تا زمانی که اسناد مزایده منتشر نشود، نمی‌توانیم در این خصوص اظهار‌نظری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: برخورد درست با مسائلی همچون اپراتور سوم تلفن همراه می‌تواند قطعا برای واگذاری مخابرات به بخش خصوصی نیز موثر باشد.

ثبت‌نام یک‌ میلیون و ۲۰۰هزار متقاضی سیم‌کارت اعتباری در هرماه

از تیر ماه امسال، به صورت میانگین، ماهانه یک میلیون و دویست هزار متقاضی سیم‌کارت اعتباری همراه اول ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در برخی ماه‌ها به یک میلیون و پانصد هزار سیم‌کارت نیز رسید.

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به دلایل کمبود سیم‌کارت‌های اعتباری در بازار، اظهار داشت: پیش از این، پیش‌بینی‌ها حاکی از ثبت‌نام چهار میلیون نفر برای دریافت سیم‌کارت‌های اعتباری بود، اما به‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها، سیم‌کارت‌های اعتباری در ثبت‌نام اخیر، با استقبال بسیار چشمگیرتری مواجه شد، به گونه‌ای که از تیر ماه امسال، به طور میانگین هر ماه یک میلیون و دویست هزار متقاضی سیم‌کارت اعتباری ثبت‌نام کردند و رقم فوق در برخی ماه‌ها به ۵/۱میلیون نفر نیز افزایش یافت.

وی، با بیان این مطلب که «ناگهان با حجم بالایی از ثبت‌نام مواجه شدیم»، تصریح کرد: این حجم وسیع، به تامین تجهیزات و بسیاری مقدمات دیگر نیاز داشت و از همین رو مقداری زمان‌بر شد.