رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، با تاکیدبر توجه بیشتر مخابرات بر ارائه سرویس و خدمات ارزش افزوده در برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه اقتصادی کشور تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه، هرچه ایده‌های نو پرورش دهند، می‌توانند آن را تبدیل به فعل اقتصادی و خدمات ارزش افزوده نمایند. وفا غفاریان، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: استرات‍ژی توسعه در شرکت مخابرات ایران، باید معطوف بر ارائه خدمات ارزش افزوده بیشتر به عموم مردم و دارندگان تلفن همراه شود. وی، گفت: مخابرات، با افزایش سرویس‌های ارزش افزوده، می‌تواند سهم خود را در «سبد خانوار» افزایش دهد. رییس ‌هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در ادامه خاطرنشان کرد: رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه، می‌تواند باعث شود تا شرکت‌ها بیشتر به سمت سرویس‌های ارزش افزوده سوق یابند.

این در حالی است که تنها خدمات ارزش افزوده موجود در بخش تلفن همراه ارائه پیام کوتاه است که تاکنون مخابرات درآمدهای کلانی را از آن نصیب خود کرده است.وفا غفاریان در حالی به ارائه این سخن می پردازد که وزارت متبوعش با گذشت ۹‌ماه هنوز نتوانسته است آیین نامه استفاده از MMS را تدوین کند.

بلاتکلیفی مشترکان اعتباری

۴‌میلیون ودیعه گذار متقاضی سیم‌کارت‌ اعتباری در انتظار دریافت سیم‌کارت‌ به سر می‌برند.

به گزارش فارس، طی ماه‌های گذشته که مسوولان ارشد مخابرات و نیز ارتباطات سیار از به روز شدن واگذاری سیم‌کارت‌ در کشور خبر داده بودند، برخی کارشناسان با ابراز تردید هشدار دادند که اگر تقاضاها بیش از ظرفیت ارتباطات سیار باشد، باید حداقل ثبت‌نام‌ها متوقف شود، اما در این رابطه مخابرات اعلام کرد «ما وظیفه‌ای داریم که آن پاسخگویی به نیاز مردم است پس باید سیم‌کارت‌ واگذار کنیم.»

پرسش نخست این است که مسوولان که از حجم تقاضاها بویژه در مورد سیم‌کارت‌‌ اعتباری مطلع بودند، چرا باید به ثبت‌نام‌ها ادامه دهند؟

وفا غفاریان معاون وزیر در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرد: «تقاضا و ثبت‌نام‌ها بیش از پیش‌بینی‌ها بود.» بر اساس این گزارش واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی برخلاف اظهارنظرهای مسوولان در ماه‌های گذشته هنوز به روز نشده و ۴‌میلیون تقاضا وجود دارد.

پرسش دوم اینکه چرا ثبت‌نام برای واگذری سیم‌کارت‌ اعتباری به‌رغم عدم انجام تعهدات قبلی و با وجود تاکید اطلاعیه خود شرکت مخابرات مبنی‌بر واگذاری سیم‌کارت‌ها در صورت وجود ظرفیت طی حداکثر ۳۰ تا ۴۵ روز همچنان ادامه دارد؟

سوال سوم و مهم‌تر اینکه متقاضیان ۴‌میلیون نفری که اکنون طلبکار مخابرات هستند، چرا نباید بتوانند وجه واریزی خود را پس بگیرند؟

مخابرات با وجه متقاضیان اقدام به خرید تجهیزات و توسعه شبکه خود کرده ولی هیچ پاسخی در قبال تاخیر ۵‌ماه نمی‌دهد؟ با احتساب پرداخت ۳۴‌هزار تومان از سوی هر متقاضی برای دریافت سیم‌کارت‌ اعتباری و چهار میلیون تقاضا، حدود ۱۳۶‌میلیارد تومان وجه مردم نزد مخابرات بلوکه شده و متقاضیان نمی‌توانند وجه خود را پس بگیرند.