فرمانده نیروی انتظامی تشکیل پلیس موبایل توسط نیروی انتظامی را در کشور تکذیب کرد. سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: تاکنون نیروی انتظامی کشور مجموعه پلیسی در زمینه موبایل تشکیل نداده است و اخبار مربوط به آن نادرست است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی انتظامی می‌تواند با انتشار بلوتوث‌های غیر‌اخلاقی برخورد داشته باشد‌، اظهار داشت: اگر نیروی انتظامی متوجه ارسال این بلوتوث‌ها در سطح جامعه شود، با آنها برخورد خواهد داشت. احمدی‌مقدم افزود: به صورت نرم‌افزاری، امکان برخورد با بلوتوث‌های غیر‌اخلاقی موجود است و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.وی خاطر‌نشان کرد: البته ورود پلیس به همه حوزه‌ها و شئون زندگی مردم مصلحت نیست.

موافقت دولت با حضور ایران به عنوان اپراتور در منطقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب موافقت دولت برای رایزنی وزارت ارتباطات جهت حضور شرکت‌های ایرانی به‌عنوان اپراتور تلفن‌همراه در کشورهای منطقه خبر داد. محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای سازمان ملل متحد در باکو مرکز آذربایجان اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس با وزرای ارتباطات و مخابرات کشورهای متخلف جهت استفاده از امکانات جهانی و نیز حضور در بازارهای آنها دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت. وزیر ارتباطات ایجاد بستر مناسب برای حضور و فعالیت شرکت‌های خصوصی کشور در بازارهای منطقه و جهانی را از دیگر برنامه‌های گروه اعزامی ایران به این اجلاس بیان کرد و گفت: در‌حال‌حاضر تجهیزات مخابرات توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود که قصد داریم این تولیدات را صادر کنیم. گفتنی است، وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی خود با فارس، به نام شرکت‌های خصوصی مورد تاییدش اشاره‌ای نکرده، اما با نگاهی به برندگان همیشگی مناقصات وزارت ICT حدس زدن نام این شرکت‌ها آسان است.

فروشندگان تلفن‌همراه خواستار ثبت مجدد سریال گوشی‌ها!

برخی از فروشندگان تلفن‌همراه معتقدند، با اجرای مجدد ثبت سریال گوشی‌های تلفن‌همراه (رجیستر)، بازار خرید و فروش تلفن‌همراه سروسامان می گیرد. یکی از فروشندگان بازار به موبنا می‌گوید: با اعلام لغو طرح رجیستری از سوی شرکت مخابرات در اوایل تیر ماه سال‌جاری، شاهد افزایش روزافزون قاچاق این کالا در بازار تهران شدیم. برخی دیگر از فروشندگان در این باره

می گویند، در حال حاضر بازار فروش گوشی‌های موبایل در دست افرادی است که به صورت دست‌فروشی و دوره‌گری به فروش عمده گوشی‌های قاچاق خود که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار کرده‌اند، می‌پردازند و برخی از سود جویان نیز به رغم بی کیفیت بودن این گوشی‌ها، این کالا را با قیمت پایین‌تری خریداری و به مشتریان عرضه می‌کنند. پایگاه اطلاع‌رسانی تلفن‌همراه در حالی به انتشار این مطلب پرداخته است که بسیاری از واردکنندگان قانونی گوشی، تنها راه مبارزه با قاچاق را، کاهش تعرفه دانسته‌اند و طرح رجیستری را همانند گذشته منجر به شکست ارزیابی می‌کنند.