پلیس پس از وقوع جرم، با دستور مقام قضایی می‌تواند به تفتیش تلفن‌همراه افراد معین اقدام کند. رضا پرویزی، کارشناس مسائل حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به مطالب فوق و ماده ۹۶ آیین دادرسی کیفری در گفت‌وگو با سیتنا افزود: بازرسی منازل، اماکن و اشیا در مواردی به عمل می‌آید که حسب دلایل، ظن قوی به کشف متهم و یا اسباب و آلات جرم در آن محل وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: تفتیش تلفن‌همراه افراد، قبل از وقوع جرم و یا تفتیش ناگهانی و محله‌ای آن فعلا تابع قانون آیین دادرسی کیفری است. وی با بیان اینکه امکان استفاده از سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای برای ارتکاب جرایم وجود دارد، تاکید کرد: تلفن‌همراه می‌تواند ابزار ارتکاب جرم یا حاوی ادله وقوع جرم باشد.

تحویل اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه

هفته اول آبان ماه اسناد مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه تحویل مراجع ذی‌ربط شده است. کمال محامدپور، سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از مشخص شدن مجری برگزاری مزایده از سوی وزیر ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات، بر اساس مجوز دولت، شرایط کنتراست در این مزایده اعلام عمومی خواهد شد. وی تصریح کرد: تعدادی از کارشناسان ITU به عنوان مشاور خارجی، مرکز تحقیقات را در تنظیم اسناد مزایده اپراتور سوم همراهی کردند که قرار است این مشاوران در کنار یک مشاور خارجی دیگر بر روند برگزاری مزایده نیز نظارت داشته باشند.

رفع مشکلات نصب BTS نیازمند فرهنگ سازی است

حسن رضوی، معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار درباره نصب سایت‌های BTS به موبنا گفت: نصب آنتن‌های تلفن‌همراه همچنان به دلیل مشکلات موجود در شهرداری و ممانعت‌های مردمی با تاخیر روبه‌رو است. وی در ادامه افزود: شهرداری در زمینه نصب سایت‌های BTS در سطح شهر تهران تاکنون هیچ گاه به طور مستقیم ممانعت نکرده است؛ اما به طور علمی نیز هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. رضوی رفع مشکلاتی از این دست را علاوه بر تصویب لایحه نیازمند اصلاحات فرهنگی دانست.