رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی بر تدوین هرچه سریع‌تر آیین‌نامه MMS توسط سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد. رمضان‌علی صادق‌زاده با بیان اینکه مجلس در تدوین آیین‌نامه MMS هیچ دخالتی ندارد و نمی‌تواند در رابطه با یک تکنولوژی خاص دخالت کند، اظهار داشت: تنها جنبه شنود سرویس MMS که آن هم در راستای طرح «حمایت از حریم خصوصی» قرار می‌گیرد به مجلس مربوط می‌شود که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده و در نوبت تصویب نهایی است. وی با تاکید بر اینکه همگام با ورود تکنولوژی به کشور باید نحوه استفاده و تجهیزات مربوط به آن نیز در نظر گرفته شود، گفت: ما نمی‌خواهیم مدعی شویم که جلوتر از تکنولوژی در حرکت هستیم اما حداقل در نحوه استفاده به موقع از این تکنولوژی باید همگام با آن حرکت کنیم، اینطور نباشد که یک سال از ارائه سرویسی بگذرد اما قانون استفاده از آن بهینه نشده باشد. رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه ورود تکنولوژی MMS به کشور بدون تجهیزات مربوطه انجام گرفت، یادآور شد: آیین‌نامه استفاده صحیح از این سرویس باید هرچه سریع‌تر تصویب شود. وی گفت: اگر سیم‌کارت ایرانسل به عنوان دارا بودن این سرویس ارزش افزوده به فروش رفته است، مشترک می‌تواند به دلیل نبود این سرویس شکایت کند که در این مورد نیز نهاد حاکمیتی و نظارتی مربوط، سازمان تنظیم مقررات است.

برگزاری هفتمین دوره مزایده شماره‌های رند

عضو کمیته شماره‌های رند شرکت مخابرات ایران از برگزاری دوره هفتم مزایده شماره‌های رند و مرتب سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول خبر داد. «غلامعلی سلیمانی» در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: هفتمین دوره مزایده شماره‌های رند در روز‌های اولیه ماه جاری برگزار می‌شود.وی گفت: در این دوره مزایده نیز ۲ هزار شماره رند و مرتب سیم‌کارت دایمی همراه اول به مزایده گذاشته می‌شود. مزایده شماره‌های رند تلفن همراه نزدیک به یک سال است که از سوی شرکت ارتباطات سیار انجام می‌شود و در هر دوره دو هزار شماره رند و مرتب به مزایده می‌رود.همچنین قیمت پایه این شماره‌ها توسط این شرکت تعیین شده و متقاضیان می‌توانند با خرید اوراق مربوطه در این مزایده شرکت کنند.

راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه برای فعالان اقتصادی

رییس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: سامانه پیام کوتاه سازمان بازرگانی استان تهران با هدف ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن شنبه راه‌اندازی شد. «حمید صافدل» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سامانه با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۱۶۸۵۷۲ آماده پاسخگویی به مشکلات و پیشنهادات صادرکنندگان و واردکنندگان کالاهای این استان است. وی رسیدگی و اطلاع رسانی در زمینه پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان کالاها، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اعزام هیات‌های اقتصادی به کشورهای هدف و غیره را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد. راه‌اندازی این سامانه در حالی صورت می‌گیرد که به کارگیری یک شماره ۱۱ رقمی سیم‌کارت برای ایجاد سامانه سال‌ها است که منسوخ شده است.

تولید شش میلیون تجهیزات در گرو تاییدیه نهایی

کارخانجات مخابراتی ایران فعالیت خود را در زمینه سخت‌افزاری آغاز کرده‌ و تولید اولیه در حدود ۴۰۰ دستگاه آغاز شده است،‌ اما تولید رسمی پس از صدور تاییدیه‌ از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام خواهد شد. وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب درباره آخرین وضعیت عملکرد کنسرسیوم تولید شش میلیون تجهیزات شبکه تلفن همراه اظهار کرد: پس از انعقاد قرارداد مربوطه در سال گذشته قرار بود تا نمونه‌ها در ابتدای امسال به تایید برسند اما این فرآیند طولانی شده و تاکنون تاییدیه نهایی صادر نشده است. وی افزود: مرجع و متولی صدور تاییدیه فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در این راستا جهت انجام تست‌های میدانی از ما همکاری خواسته است در همین جهت، تست‌های لازم از سال گذشته آغاز شده و سایت‌ها در برخی مناطق نصب شده است.