لپ‌تاپ‌های Dell ارزان شدند

بازار دیجیتال- افت‌وخیز قیمت در بازار لپ‌تاپ اتفاقی است که طی دو ماه گذشته بارها و بارها شاهد آن بودیم و دلایل زیادی برای آن عنوان شده است. اکثر فعالان بازار، ماه رمضان را عامل اصلی افت قیمت و رکود در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ عنوان کردند و معتقد بودند پس از پایان یافتن این ماه شاهد رونق در بازار خرید و فروش و همچنین افزایش قیمت این کالا خواهیم بود.

اما پس از گذشت حدود ده روز از عیدفطر، شاهد افت مجدد قیمت این کالا در برخی برندها هستیم.

اگرچه برخی نمایندگی‌های فروش مانند ایران رهجو و آفتاب شرق از ثبات قیمت و برخی فروشندگان از رشد قیمت این کالا به دلیل عرضه مدل‌های جدید به بازار خبر می‌دهند، اما در این بین هستند گروهی از فروشندگان و نمایندگی‌های فروش که به افت قیمت لپ‌تاپ اشاره می‌کنند. «زیگورات» نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell از دسته شرکت‌هایی است که از کاهش ۴۰ تا ۲۰۰هزار تومانی نرخ برخی از مدل‌های این کالا خبر می‌دهد. طبق اعلام این نمایندگی، مدل ۱۳۳۰ از سری xps، مدل ۱۵۰۰ از سری vostro و مدل ۱۵۲۰ از سری inspiron به ترتیب با افت ۶۰هزار، ۴۰هزار و ۲۰۰هزار تومانی قیمت مواجه شده‌اند.

این نمایندگی علت خاصی را برای این افت قیمت اعلام نکرد، اما فروشندگان لپ‌تاپ‌ در پاساژ پایتخت معتقدند، کاهش تقاضا برای این مدل‌ها و عرضه مدل‌های جدید در برندهایی چون SONY، TOSHIBA و ... عامل این افت قیمت است.

«زیگورات» همچنین از افزایش نرخ تنها یک مدل از لپ‌تاپ‌های DELL خبر داد و گفت: ۶۴۰۰N از سری inspiron که دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده ۰DUO ،۰/ ر۲ رم ۱۰۲۴MB، حافظه ۱۲۰GB و صفحه نمایش ۴/۱۵ اینچی از نوع WXGA است. طی یک هفته اخیر با رشد ۵۰هزار تومانی قیمت با نرخ ۸۹۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

این نمایندگی افزایش تقاضا برای این مدل را عامل این رشد قیمت عنوان کرد. این در حالی است که فروشندگان کاهش عرضه مدل inspiron۱۵۲۰ را عامل این رشد قیمت می‌دانند.