رقابت برندها در بازار وب‌کم A4tech از فراسو جلو افتاد
وب کم‌ها از زمانی که پای اینترنت به خانه‌های بیشتری باز شد پرطرفدار شدند.
البته این رونق در حالی در بازار وب‌کم رخ داد که اکثر لپ‌تاپ‌های عرضه شده به بازار به این کالا مجهز بوده و به همین دلیل کارشناسان تصور می‌کردند با عرضه نوت‌بوک‌ها و مینی لپ‌تاپ‌ها به بازار، کاربران دیگر توجهی به وب‌کم‌های موجود در بازار که در برندهای گوناگونی به بازار عرضه شده بودند نخواهند داشت. اما این اتفاق نیفتاد و بازار این کالا روزبه‌روز رشد کرد.

به گفته فعالان بازار در حال حاضر در بازار وب‌کم برندهایی نظیر MICROSOFT،SONY ، Logitech، Genius، CREATIVE ، A4tech جزو برندهای مطرح و شناخته شده هستند که بنا به دلایلی چون قیمت بالایی که وب کم‌های این برندها دارند، در بازار مخاطبان چندانی ندارند.
البته A۴tech تا حدودی با اعمال برخی از سیاست‌ها توانسته است مشتریان خود را حفظ کند و در مقام رقابت با پرفروش‌های بازار این کالا قرار گیرد. اما سایر برندها روز به روز در حال افول در جدول پرفروش‌های بازار وب کم هستند.
در هر حال در حال حاضر در بازار وب کم علاوه بر برخی از نمونه‌های میان قیمت و تعدادی از نمونه‌هایی که با نام تولید داخل جزو پرفروش‌ها هستند،نمونه بدون مارک و همچنین وب کم هایی با نام‌های نا آشنا نظیر TSCO ،VIERA و... تا حدودی مورد توجه کاربران مبتدی قرار دارند.
در مورد کاربران حرفه‌ای‌تر هم باید بگوییم که کارشناسان و فعالان بازار اعلام کرده‌اند که برخلاف کالاهایی نظیر ماوس، خریداران وب‌کم توجه بیشتری به کیفیت کالایی که خریداری می‌کنند دارند.چرا که اگر وب‌کم کیفیت پایینی داشته باشد و وضوح تصویر مقبولی نداشته باشد، خریدار را با مشکل مواجه می‌کند.
در هر حال بر اساس اعلام باشگاه فعالان ‌ای سی تی ، در حال حاضر در بازار وب کم برند A4tech در مقام نخست محبوب‌های بازار ایستاده است.این برند توانسته است طی هفت ماه اخیر از رقیب ایرانی خود «فراسو» پیش گرفته و از مقام دوم به رتبه اول محبوب‌های بازار وب‌کم صعود کند.در حال حاضر سهم محبوبیت وب کم‌های A4TECH در حدود 25 درصد از کل بازار است.
این درحالی است که فراسو که تا هفت ماه قبل با سهم محبوبیت نزدیک به ۳۰ درصد محبوب‌ترین برند در بازار وب کم بود حالا با کسب ۸/۲۰ درصد از سهم محبوبیت بازار وب کم در رتبه دوم محبوب‌های بازار ایستاده است. کارشناسان و فعالان بازار می‌گویند، این کاهش حدود ۱۰ درصدی محبوبیت وب کم‌های این برند نتیجه رشد قیمت‌ها طی هفت ماه اخیر است.گروهی نیز از افت کیفی محصولات این برند طی ماه‌های اخیر می‌گویند.