تعمیر pc در محل

بازار دیجیتال- عیب یابی و تعمیر رایانه رومیزی برای بسیاری از افراد به ویژه آن دسته که آشنایی چندانی با قطعات داخلی pc ندارند، کاری مشکل است.

حمل کیس به دفاتر خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه‌هایی که در بازار مستقر هستند، نه تنها سخت است، بلکه برای برخی افراد دردسر آفرین است و ممکن است بر اثر افتادن کیس، ضربه و تکان‌های شدید هنگام حمل به کیس صدمه وارد شود. به همین منظور برخی از شرکت‌ها با مراجعه به محل کار یا زندگی کاربر در صدد شناسایی یا رفع عیب رایانه برمی آیند که در ایران کمتر شاهد این اتفاق هستیم.

با توجه به اینکه مراجعه به محلی که رایانه قرار دارد، از طرف شرکت‌های معتبر کمک بزرگی به کاربران می‌کند، گفت‌وگوی کوتاهی با آیین پرست، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام در زمینه عدم ارائه چنین خدمتی به کاربران داشتیم که می‌خوانید.

با توجه به اینکه رفع عیب pc در محل کار یا زندگی کاربر کمک بزرگی به کاربر است، چرا شرکت‌های معتبر و بزرگ چنین خدماتی را ارائه نمی‌کنند؟

در بازار داخلی برخی شرکت‌ها که در زمینه تعمیر دستگاه فعالیت می‌کنند، چنین خدماتی را ارائه می‌دهند، اما شرکت‌هایی مانند سازگار که در بخش عرضه کالا به بازار فعالیت دارند، کمتر به محل مراجعه می‌کنند.

البته در بازار داخلی برخی شرکت‌های تولید کننده مانیتور برای عیب یابی و رفع اشکال مانیتور به محلی که مانیتور هست مراجعه می‌کنند، اما در صورتی که ایراد دستگاه رفع نشود مانیتور به دفتر خدمات پس از فروش منتقل می‌شود.

در بخش دولتی هم چنین خدماتی را ارائه می‌دهید؟

برای مشتریان دولتی این خدمات ارائه می‌شود. زیرا شرکت‌های دولتی خرید بیشتری از ما دارند.

آیا بابت این مراجعه هزینه ای اضافی از کاربر دریافت می‌شود؟

بله. مراکز خدمات پس از فروشی که به محل مراجعه می‌کنند، حدود ۲۰درصد بیشتر از مبلغی که باید بابت تعمیر دستگاه دریافت شود، اخذ می‌کنند، اما من به شخصه پیشنهاد می‌کنم در صورتی که قصد دارید pc شما در محل تعمیر شود به شرکت‌هایی که شناخته شده هستند، مراجعه کنید. چرا که برخی افراد به بهانه تعمیر رایانه در محل ، محل را شناسایی می‌کنند و ممکن است دست به سرقت زنند.

شما ارائه چنین خدماتی را در برنامه ندارید؟

فعلا خیر