در پی فروش رمزهای کاغذی (پین) به جای کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول که به سو‌استفاده برخی از این شماره سریال‌ها منجرشده، این اپراتور با ارسال پیام کوتاهی به ۱۵میلیون مشترک خود هشدار داد، هنگام وارد کردن رمز کارت شارژ خود دقت کنند.

به گزارش موبنا، گسترش خرید وفروش پین‌های کاغذی بدون روکش بجای کارت‌شارژهای دو و پنج‌هزار تومانی همراه اول که بیشتر از طریق دستگاه‌های کارت خوان فروشگاهی (POS ) و نیز برخی توزیع‌کنندگان صورت می‌گیرد، افزایش تقلب در این زمینه را به دنبال داشته است. این مساله که شماری از مشترکان شبکه اعتباری همراه اول را دچار سردرگمی کرده بود، آنقدر برای اپراتور اول دردسرساز شده که این اپراتور برای کاهش ضرر و زیان‌های ناشی از عواقب آن، اقدام به اطلاع رسانی از راه‌های گوناگون کرده است.همراه اول طی ۲ روز گذشته در پیام کوتاهی به مشترکان این شبکه اعلام کرد: «ورود اشتباه رمز کارت شارژ بیش از پنج بار منجر به قفل شدن سیم‌کارت می‌شود.» یک هفته پیش این اپراتور در اطلاعیه دیگری از مشترکانش خواسته بود برای تامین شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری خود از روش‌های الکترونیکی استفاده کنند. در غیر اینصورت کارت شارژ مورد نیاز خود را از دفاتر خدمات ارتباطی و عاملین مجاز فروش تهیه کنند.شرکت ارتباطات سیار در اطلاعیه دیگری به دفاترخدمات ارتباطی اعلام کرد کارت شارژهای این اپراتور دارای شماره سریال ۱۵رقمی، پین(رمز) ۱۳رقمی می‌باشد و خرید و فروش هرگونه کارت شارژ فاقد شماره سریال ۱۵رقمی، غیرقانونی بوده و با متخلفان طبق ضوابط برخورد خواهد شد.در ادامه این اطلاعیه آمده است: «کارت شارژهای ارائه شده توسط شرکت‌های پیمانکار فروش رمز (PIN) نیز دارای نام شرکت و شماره سریال کارت شارژ می‌باشد.»اپراتور دولتی تلفن همراه کشور نزدیک به ۱۵‌میلیون مشترک اعتباری با پیش شماره ۹۱۹ دارد.

کاهش تعرفه‌های ارتباطی با وجود رقابت اپراتورها

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر، برای ارائه سرویس بهتر با کیفیت بالاتر بین اپراتورها رقابت وجود دارد و طبیعی است که رقابت کاهش تعرفه‌ها را به دنبال دارد. محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ کاهش تعرفه‌ مکالمات تلفنی گفت: قوانینی که درباره تعرفه مکالمات و موارد مرتبط وجود دارد برای همه اپراتورها یکسان است و آن‌ها نیز ملزم به رعایت آن هستند. وی درباره موضوع کاهش تعرفه‌های سرویس GPRS شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: این شرکت باید پیشنهاد خود را در این زمینه به ما ارائه دهد، اما هنوز پیشنهادی از این شرکت مبنی بر کاهش این تعرفه دریافت نکردیم. او همچنین درباره‌ میزان کاهش تعرفه مکالمات گفت: در این رابطه سقفی تعیین شده و کفی نیز برای جلوگیری از دامپینگ وجود دارد و اپراتورها نمی‌توانند بیش از این میزان، تعرفه خود را در بازار رقابت افزایش یا کاهش دهند، چون این موضوع مشکل‌ساز خواهد بود.

برگزاری مزایده شماره‌های رند همراه اول در ۲۱ اردیبهشت ماه

رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار گفت: پانزدهمین دوره مزایده شماره‌های رند و مرتب همراه اول، روز ۲۱اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ابوالفضل علیشاهی اظهار داشت: در این دوره مزایده، دوهزار شماره دائمی همراه اول عرضه خواهد شد. وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت آخرین زمان مهلت برای خرید اسناد مزایده بوده، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از دوره‌های برگزاری مزایده شماره‌های رند همراه اول، زمان فروش اسناد تمدید نشده است. وی بااشاره به اینکه تمامی کدهای همراه اول در این دوره مزایده وجود دارد، اظهار داشت: قیمت‌های پایه شماره‌ها، با توجه به نوع آنها متفاوت است. به گزارش خبرنگارموبنا، در هر دوره از مزایده‌های پیشین، به‌طور متوسط حدود ۳۰‌درصد از شماره‌ها متقاضی داشته است. تمامی استان‌های کشور به طور مجزا برای واگذاری شماره‌های رند و مرتب خود مزایده برگزار می‌کنند.